Англійська мова
Уроки з Англійської мови
Всі предмети
ЗНО 2014
Конспекти уроків
Опорні конспекти
Підручники PDF
Підручники онлайн
Бібліотека PDF
Словники
Довідник школяра
Майстер-клас для школяра
Роботи відвідувачів
Зворотній зв'язок
Check Google Page Rank
Loading...

435 тем з англійської мови

My School (1)

 

As you become older you realize that there are several essential things and places you always long to come back to. They are your birthplace, your home and the school you went to.

My school was a three-storeyed building situated in one of the residential districts of our city (town, settlement). All the children from the neighbourhood went there because it was a walking distance from their homes. There was a sports ground behind the school-building and a green lawn with flower-beds in front of it.

The school was built a few years ago. That's why its classrooms were light and spacious. There were three large windows in each classroom with flower pots on the window- sills. It was pupils' (especially girls') responsibility to water the flowers. And they did it with utmost care. There were maps and portraits, tables and charts on the walls of the classrooms.

Our classroom was on the second floor. Its windows faced the school-yard.

Our form was the only one at school who had a form- master, but not a form-mistress. He appeared to be a very kind and knowledgeable teacher who spared no time to take us to different places of interest and exhibitions. He taught us Russian and Russian literature. We respected him very much.

Our lessons began at eight o'clock in the morning and lasted till one thirty in the afternoon. We had six lessons a day.

Every pupil had a day-book where the teachers wrote down the mark each pupil had earned for his answers. The teacher also wrote down the mark in the class register. When the teacher asked a question, the pupils who could answer it raised their hands, and the teacher called out one of them to answer the question. The pupils were often called to the blackboard to do some exercises or to write some sentences. When they made mistakes, other pupils were called out to correct those mistakes or the teacher corrected them herself. After every lesson the teachers gave us some home assignments both written and oral.

At the next lesson the teachers checked them up. The teachers often took our exercise-books home to check them up. If there were any mistakes she corrected them and gave us marks.

At the end of each quarter we got our report cards which our parents signed. At the end of the study year we were promoted, to the next form.

Questions:

1. What do you realize as you become older?

2. At which school did you study?

3. Where was your school situated?

4. Why did all the children from the neighborhood go to your school?

5. What was there behind the school-building and in front of it?

6. When was the school built?

7. Were the classrooms light and spacious?

8. What was there on the walls of the classrooms?

9. On which floor was your classroom situated?

10. What kind of a man was your form-master?

11. What subject did-he teach?

12. When did your lessons begin?

13. How many lessons had you a day?

14. What did the teachers write down in the day-books of every pupil?

15. What for were the pupils often called to the blackboard?

16. What happened if the pupils made mistakes?

17. What did the teachers give you after every lesson?

18. What for did the teachers often take your exercise- books home?

19. What did you get at the end of each quarter?

20. Where were you promoted at the end of the study year?

 

Vocabulary:

to long to do — палко бажати

birthplace — місце народження

residential districts — житловий квартал

to be a walking distance from — можна дістатися пішки

a flower-bed — клумба spacious — просторий a window-sill — підвіконня he appeared to be — він відмовився

to earn a mark for the answer — отримати (заробити) оцінку за відповідь

to call to the blackboard — викликати до школи

written and oral assignments — письмові та усні завдання

to be promoted to the next form — бути переведеним до наступного класу

 

Моя школа (1)

 

Коли людина дорослішає, вона розуміє, що існують деякі необхідні речі й місця, до яких завжди хочеться повертатися. Це — батьківщина, рідний дім і школа, до якої ти ходив.

Моя школа — триповерхова будівля, розташована в житлових кварталах нашого міста. Туди ходили всі діти, які жили по сусідству, тому що туди можна дістатися пішки. За будинком школи був спортмайданчик. Перед школою — зелена галявина з клумбами.

Школу збудували кілька років тому, тому класні кімнати були світлими й просторими. У кожній класній кімнаті було три вікна, а на підвіконнях стояли квіти в горшках. Учні (в основному дівчатка) були відповідальними за поливку квітів і робили це з особливою любов'ю. На стінах класу висіли мапи, портрети, таблиці та схеми.

Наш клас був на другому поверсі, вікна виходили на шкільне подвір'я. В одному тільки нашому класі був класний керівник, а не класна керівниця. Він виявився дуже добрим і розумним вчителем, який не шкодував часу, щоб водити нас у цікаві місця й на виставки. Він був учителем російської мови і літератури. Ми його дуже поважали.

Наші уроки починалися о восьмій годині ранку й закінчувалися пів на другу. У нас було по шість уроків на день.

У кожного учня був щоденник, куди вчителі ставили оцінки за відповіді. Учитель також виставляв оцінки в класний журнал. Коли вчитель ставив запитання, учні, які могли на нього відповісти, піднімали руки, і вчитель викликав одного з них відповідати на запитання. Учнів також викликали до дошки виконувати вправи або писати речення. Коли вони робили помилки, то викликали інших учнів, щоб їх виправити, або вчитель сам виправляв помилки. Наприкінці кожного уроку нам задавали домашні завдання, як письмові, так і усні.

На наступному уроці учителі їх перевіряли. Вони часто збирали наші зошити, щоб перевірити їх удома. Якщо були помилки, вони виправляли їх і ставили оцінки.

Наприкінці кожної чверті ми одержували табелі, які підписували наші батьки. У кінці навчального року нас переводили до наступного класу.



Конспекти уроків російською мовою
загрузка...
загрузка...
загрузка...
Загрузка...
Google