загрузка...
Loading...

УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

РІДНИЙ КРАЙ

 

Урок 46

Тема. Водойми рідного краю

 

Мета: дати учням поняття про водойми рідного краю; учити називати їх; з'ясувати значення водойм рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

II. Повідомлення теми і мети уроку

—    Знайдіть зайве слово.

Річка, гора, океан, озеро, струмок, море, ставок.

—    Якою назвою можна об’єднати решту слів?

—    Тема нашого уроку — «Водойми рідного краю».

—    Що належить до водойм?

—    Яких з цих водойм немає в нашому краї?

—    Яка із цих водойм найменша, а яка — найбільша?

 

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь про водойми рідного краю

—    Які водойми є в нашому краї, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки.

• Дзюркочу серед лісу я,

Холодне, гомінке.

Ще здалеку по пісеньці

Впізнаєте мене. (Джерело)

 

• Серед села

Стоїть бочка немала. (Криниця)

 

• Навкруги вода,

А з питвом біда. (Море)

 

• Стоїть корито,

Повне налито. (Ставок)

 

• Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукави має. (Річка)

—    Річок на світі багато, і всі вони різні. Але майже кожна річка починається з джерела. Маленькі струмочки зливаються в річки. З малих річечок утворюються великі річки. Вони вбирають у себе підземні води й опади.

—    Чим живляться річки?

—    Чому вони не переповнюються і не заливають сушу?

—    Які річки нашого краю ви знаєте?

—    Які озера нашого краю вам відомі?

2. Фізкультхвилинка

 

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Розповідь учителя про значення водойм рідного краю

—    Яке значення в природі та в житті людини мають водойми? Водойма — це місце відпочинку людей.

Водойма — це будинок для рослин і тварин.

Люди беруть із водойм воду для питва і приготування їжі.

З водойм беруть воду для господарських потреб.

По воді перевозять вантажі.

Воду для роботи беруть заводи і фабрики.

2. Гра «Розшифруй!»

—   Назви рослин і тварин водойм сховалися. Знайдіть їх та обведіть.

 

Ю

Р

А

К

П

Д

Б

Й

К

Л

А

Т

А

Т

Т

Я

О

Ч

Е

Р

Е

Т

Е

В

О

Д

О

М

І

Р

К

А

Б

А

Р

Р

О

Г

І

З

Г

Г

Р

Е

Ж

А

Б

А

Р

И

Б

А

Ж

Р

Я

С

К

А

Ц

Е

Ш

З

Ї

У

 

3. Гра «Відгадай»

—    Відгадайте, про яку водойму написала дівчинка.

Далеко внизу, оточене віковими ялинами, виблискує воно, кругле, немов чаша. Воно незвичайне не лише формою, але понад усе кольором води. Зеленувато-блакитна вона дійсно нагадує собою колір морської хвилі. Повітря, просочене ароматом, настільки чисте, що, здається, їм неможливо надихатися. (Озеро)

4. Читання пам'ятки

Пам’ятайте! Водойма — це не просто вода. Це дім, у якому мешкають різні незвичайні істоти. їм необхідний дім, і вони йому потрібні.

Слід оберігати водойми від забруднення, будувати очисні споруди, саджати на берегах водойм дерева, що зміцнюватимуть береги; розчищати джерела; виготовляти та розміщувати на берегах водойм заборонні знаки, роз’яснювальні написи.

5. Виконання малюнка

—    Намалюйте заборонні знаки щодо поведінки біля водойм.

6. Гра «Так чи ні»

—    Чи правильне твердження, що наш край — це край озер і річок?

—    У нашому краї є річки, що не замерзають?

—    Водойми потребують охорони?

—    Чиста вода необхідна тільки людині?

—    Водойма приховує небезпеку?

—    Люди заподіюють багато шкоди водоймам та їх мешканцям?

 

V. Підсумок уроку

—    Що належить до водойм?

—    Які водойми є в нашому краї?

—    Яке значення в природі та в житті людини мають водойми?






загрузка...
загрузка...