Бухгалтерський облік в Україні: основи та практика

Розділ V.

ОБЛІК ЗАПАСІВ

5.10. Задачі для розв’язання


Задача 5.1. Підприємство отримало сировину, за яку попередньо сплатило постачальнику 1400 грн. з ПДВ. Витрати на доставку сторонньою організацією з ПДВ склали 60 грн., вантажно-розвантажувальні роботи здійснено власними силами, за які нарахована зарплата у розмірі 40 грн..

На підставі наведених даних зробити всі можливі проводки та пояснення до них.


Задача 5.2. Залишок цегли на складі торгового підприємства на 1 число місяця становила 50 тис. шт. облікова вартість якої 200 грн. за одну тисячу.

Протягом місяця підприємство отримало:

10 числа 20 тис. шт. цегли на суму 4,5 тис. грн.;

15 числа 30 тис. шт. цегли на суму 6,9 тис. грн.;

20 числа 50 тис. шт. цегли на суму 12,0 тис. грн.;

25 числа реалізовано 75 тис. шт. цегли на суму 22,5 тис. грн. з ПДВ. Оплату за товар отримано після його відвантаження.

Зробити бухгалтерські проводки та визначити фінансовий результат при застосуванні різних методів оцінки запасів при вибутті: ФІФО, середньозваженої собівартості. Пояснити, за яких умов доцільним є застосування кожного з цих методів.


Задача 5.3. При інвентаризації у комірника виявлено нестачу 1-ї тони цементу марки 400 та надлишки 800 кг цементу марки 200. Облікова ціна цементу марки 400 — 300 грн. за тону, марки 200 — 230 грн. за тону.

Відшкодування нестач здійснено за рахунок винного.

Зробити необхідні розрахунки та бухгалтерські проводки.


Задача 5.4. На підставі наведених у таблиці даних визначити собівартість придбаного, реалізованого та залишку матеріалу “Цемент” на кінець місяця, застосовуючи метод його оцінки при вибутті за ідентифікованою собівартістю. Цемент реалізовувався за ціною 460 грн. за тону з ПДВ.


Кількість, т

Ціна за

1 т, грн.

Загальна вартість, грн.

Залишок на кінець дня, т

Залишок на 01.01

80

300

24000

80

Придбано 12.01

100

330

33000

180

Реалізовано 16.01

60*



120

Придбано 18.01

40

350

14000

160

Реалізовано 24.01

зо**



130

Залишок на кінець місяця





* Із залишку на початок місяця.

**Із надходження 18 січня.

Зробити бухгалтерські проводки з придбання та реалізації цементу.


Задача 5.5. На підставі наведених у таблиці даних визначити собівартість придбаного, реалізованого та залишку матеріалу “Цемент” на кінець місяця, застосовуючи метод його оцінки при вибутті за середньозваженою поточною собівартістю. Цемент реалізовувався за ціною 460 грн. за тону з ПДВ.

Кількість, т

Ціна за

1 т, грн.

Загальна вартість, грн.

Залишок на кінець дня, т

Залишок на 01.01

80

300

24000

80

Придбано 12.01

100

330

33000

180

Реалізовано 16.01

60



120

Придбано 18.01

40

350

14000

160

Реалізовано 24.01

30



130

Залишок на кінець місяця






Задача 5.6. На бортовий автомобіль ГАЗ 3302 “Газель” базова норма витрачання палива на 100 км 16,4 л. Вартість 1 т бензину А-92 — 1800 грн. з ПДВ, густина бензину згідно паспорта 0,71. Пройдено автомобілем за місяць 450 км і витрачено бензину 74,7 л.

Зробити проводки.


Задача 5.7. На бортовий автомобіль ГАЗ 3302 “Газель” базова норма витрачання палива на 100 км 16,4 л. навішене обладнання вагою 300 кг. Вартість 1 т бензину А-92 — 1800 гри з ПДВ, густина бензину згідно паспорта 0,71. Пройдено автомобілем за місяць 450 км і витрачено бензину 74,7 л. На кожну тону понад норму встановлена додаткова норма витрат на 100 км 2 л бензину.

Зробити проводки.


Задача 5.8. При інвентаризації спирту було виявлено його наявність фактична 40 л, за даними бухгалтерського обліку — 40 л. Вміст спирту при інвентаризації 80 градусів, норма 96 градусів.

Визначити фактичну нестачу спирту та відшкодувати з винного, якщо ціна покупки без ПДВ складала 28 грн. за 1 л 100 процентного спирту.


Задача 5.9. Підприємство А закупило у підприємства Б готову продукцію

100+т на суму 100000 грн. без ПДВ і залишило у нього на відповідальному зберіганні.

За договором між підприємствами А і Б, підприємство Б відвантажує товар підприємства А підприємству С повністю. Продажна вартість товару 150 тис. грн.

Підприємство С при прийманні товару виявило невідповідність за кількістю. Нестача склала 20 т. У зв’язку з цим підприємство С оприбуткувало і оплатило підприємству А гроші за фактом поставки.

Підприємство А подало позов на підприємство Б на суму нестачі і виграло його, а також отримало кошти від винуватця.

Зробити проводки у підприємств А, Б та С з відображенням валових доходів і валових витрат.


Задача 5.10. Підприємство безкоштовно отримало сировину на суму 3000 грн.

Відобразити операцію в бухгалтерському обліку та вказати на первинні документи, які необхідно оформити для підтвердження бухгалтерських проводок.


Задача 5.11. Підприємство протягом місяця списало на витрати основної діяльності матеріали за обліковими цінами на суму 20000 грн. У кінці місяця вартість списаних матеріалів доведена до собівартості, яка склала 19500 грн.

Зробити проводки.


Задача 5.12. Підприємство купило та передало безкоштовно благодійній організації товар на суму 1500 грн. з ПДВ.

Відобразити господарські операції у благодійному фонді та на підприємстві та вказати на первинні документи, які необхідно оформити для підтвердження бухгалтерських проводок.

Задача 5.13. Підприємством здійснена уцінка матеріалів на суму 1000 грн.

Відобразити в обліку господарські операції та вказати на первинні документи, які необхідно оформити для підтвердження бухгалтерських проводок.


Задача 5.14. У власного директора підприємством закуплено 100 авторучок, за які йому виплачено готівкою по 2 грн. за штуку. Ринкова ціна однієї авторучки — 1 грн.

Зробіть бухгалтерські проводки з купівлі авторучок у директора.


Задача 5.15. Підзвітною особою закуплена пачка паперу, яка здана на склад, а зі складу виписана в бухгалтерію для комп’ютерного друку бухгалтерських документів. Ціна купівлі паперу — 36 грн. з ПДВ.

Зробіть необхідні бухгалтерські проводки.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити