ЕКОНОМІЧНИЙ АНАЛІЗ

ЧАСТИНА II.

УПРАВЛІНСЬКИЙ АНАЛІЗ

 

3. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА І РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ

 

3.1. Завдання і джерела аналізу

 

В ринкових умовах виконання плану з виробництва і реалізації продукції у відповідності зі взятими зобов’язаннями (договори, контракти, держзамовлення) є неодмінною умовою нормального функціонування кожного підприємства.

Рівень таких якісних показників, як продуктивність праці, собівартість продукції, прибуток, рентабельність багато в чому залежить від виконання плану виробництва і реалізації продукції.

Аналіз виробництва і реалізації продукції повинен здійснюватися у взаємозв’язку з кон’юнктурою ринку (попит і пропозиція на продукцію, рівень цін, дії конкурентів тощо).

Основними завданнями аналізу є:

— перевірка напруженості планових завдань;

— оцінка виконання плану (держзамовлень, договорів, контрактів), складу, якості продукції, ритмічності і рівномірності виробництва;

— виявлення причин відхилення від плану і рівня попередніх періодів;

— виявлення резервів росту обсягу виробництва і реалізації продукції, підвищення якості продукції, забезпечення ритмічності і рівномірності виробництва;

— проведення ринкових досліджень.

Для проведення аналізу використовуються такі джерела інформації:

— статистична звітність:

- Форма № 1-П (термінова) «Терміновий звіт про виробництво промислової продукції (робіт, послуг)»;

- Форма № 1-ПЕ «Місячний звіт про економічні показники...»;

- Форма № 1-підприємництво «Звіт про основні показники діяльності підприємства»;

- Форма № 1П-НПП «Звіт про виробництво промислової продукції»;

— бухгалтерська (фінансова) звітність:

- Форма № 2 «Звіт про фінансові результати»;

— планові завдання, контракти, договори, держзамовлення;

— нормативи, стандарти тощо;

— оперативний звіт про виробництво, відвантаження і реалізацію продукції.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити