Паблик рилейшнз

ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ

9.4. Слабкі місця в інформуванні

Основна складність полягає не в тому, що мало інформації, а в тому, що подібний тип інформації «не має попиту» в населення. Наприклад, оповідання про професіоналізм працівників ЧАЕС не є пріоритетним для населення, в ньому немає новинного характеру. Звідси випливає висновок про необхідність посередньої дії, яка б передавала «силу й міць» ЧАЕС не прямо, а немовби на наступному кроці. Найбільш яскравий приклад — концерт Патрисії Каас, коли навіть негативне обговорювання мало позитивні наслідки для передачі повідомлення про «силу й міць». До речі, решта концертів не «розноситься» громадською думкою, залишаючись локальними.

На нашу думку, є ще один фактор, який стримує пряме інформування. Він полягає в такому: будь-яке пряме інформування, як правило, переходить через рівень деталізації, потрібний населенню, зміщення ж на рівень спеціаліста за ступенем знання цікавить населення тільки в період кризи типу 1986 р. Звідси випливає парадоксальний висновок: чим більше буде написано гарного, тим скоріше ця інформація буде сприйматися населенням з підозрою, це ж буде сприяти «відживленню» негативних очікувань у населення. За нашою давньою моделлю: раз рекламують, значить, це щось погане.

Серед непрямих шляхів достатньо частотним є спонсорування. Наприклад, на передачах телестудії «Золоті ворота» з’являється напис, що вони проспонсоровані Запорізькою АЕС, і це бачить велике число глядачів. До речі, подібна проблема виникла у тютюнових та алкогольних компаній на Заході, коли з’явилася заборона на рекламу. Вони одразу переключилися на спонсорування і доброчинність.

Отже, виникає завдання: знайти типи телевізійних передач (розважальні, аналітичні), які могла б підтримувати ЧАЕС без збитку для свого іміджу. Наприклад, створення власної «мильної опери», коли дія проходить на ЧАЕС у післяаварійний час. ЧАЕС може виступити спонсором стипендій для вчених, студентів, відроджуючи роль інтелекту в країні.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити