Паблик рилейшнз

Написання промов: десять кроків

Крок 4: дослідження і план

Після того, як тему було затверджено, ви починаєте досліджувати і уявляти структуру та формат промови. Гарне писання базується на ретельному дослідженні й уважному плануванні, і написання промов не є винятком.


Дослідження. Визначте всі довідкові засоби і можливі ресурси, доступні вам з питання теми майбутньої промови, а також інших тем, пов’язаних з нею. Використайте бібліотеку чи банк даних, що стосуються вашої промови. Прогляньте файли у вашому офісі в пошуках потрібного матеріалу, познайомтеся з попередніми промовами, які виголошував ваш клієнт на близькі теми, поговоріть з людьми вашого відділу, щоб зрозуміти їхні думки й реакції на дану тему.

З приводу питань тимчасових чи суперечливих інформація може швидко змінюватися, тому постарайтеся виявитися інформованим на момент виступу. Не ставте свого виступаючого в незручне становище незнанням найсвіжіших відомостей. Переконайтеся, що факти неспростовні. Ваше дослідження не завершено, поки ви повністю не будете розумітися на даному питанні, а інформації буде більше, ніж ви можете використати.

План. Є багато шляхів структурувати промову, незалежно від її змісту і тривалості. Елементарна трирозділова побудова — зробіть вступ до того, що ви збираєтеся сказати, скажіть це, а потім підсумуйте, сказане є гарною загальною побудовою для промов. Вибір всередині такої структури практично безкінечний.

Далі наведено зразок плану промови для президента компанії, котрий дає її перед торговими представниками на щорічній зустрічі.

Вітальні зауваження:

— щирі вітання;

— мета зустрічі.

— Повідомлення про зростання компанії:

— цифри продажу цього року;

— цифри продажу порівняно з минулим роком;

— мета майбутнього року.

— Роль торгових представників стосовно працюючих в інших відділах:

— порівняльні зауваження:

— досягнення;

— мета на майбутнє.

— Висновки:

— перспективи;

— як їх гідно зустріти.

На відміну від тих, хто читає, ті, хто слухає, не можуть повернутися назад, якщо вони щось пропустили чи не зрозуміли. Допомагайте тому, хто слухає, підбиттям підсумків у складних питаннях, переконуйтеся, що значення сказаного абсолютно зрозуміле.

Тим, хто слухає, завжди потрібна допомога в тому, щоб знати, де починається промова, куди вона йде і де вона закінчується, — і так чинить спічрайтер.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити