Економічний енциклопедичний словник

Зниження ціни — грошова сума (частина ціни товару), на яку продавець зменшує ціну покупцеві для розширення ринку збуту, збільшення обсягів продажу, освоєння нових ринків тощо з метою зростання маси прибутку. Здійснюється з урахуванням попиту та пропозиції на ринку, умов контракту. Розрізняють З.ц.: 1) бонусне — надається оптовим покупцям, переважно постійним клієнтам, у разі купівлі ними за певний час певної кількості товару; 2) дилерське (маклерське, брокерське) — надається оптовим і роздрібним продавцям, агентам і посередникам. Завдяки цьому покриваються витрати дилерів (маклерів, брокерів) і забезпечується їх певний прибуток; 3) експортне — застосовується у випадку суттєвого коливання курсу національної валюти, коли продавець (експортер) зацікавлений в оплаті товару валютою країни — імпортера; 4) за кількість закупленого товару — З.ц. для покупця більшої кількості товару (в роздрібній торгівлі) або за більший розмір оптової партії (в оптовій торгівлі); 5) за оплату готівкою — З.ц. в разі оплати готівкою. Як і З.ц. за завчасну оплату, здійснюється в межах угоди на умовах "сконто"; 6) за умови експлуатації продукції — З.ц. через неспроможність продавця здійснювати технічне післяпродажне обслуговування, якщо він зобов'язаний це робити за гарантією; 7) сезонне: а) З.ц. для покупців, які здійснюють несезонну закупівлю товарів і послуг; б) З.ц. продукції, яка має сезонний характер; 8) складне — здійснюється два і більше разів залежно від ситуації з продажем товару (попиту на нього); 9) спеціальне — надається покупцям, у яких продавець з певних причин особливо зацікавлений.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити