Економічний енциклопедичний словник

Конкуренції стратегія — найважливіші довготермінові зусилля та дії підприємств, фірм, компаній, спрямовані на забезпечення конкурентних переваг і захисту завойованих позицій. У розробці виграшної К.с. мотив прибутку конкурентів формує конкурентну взаємодію, яка характеризується такими ознаками: 1) фірми — конкуренти формулюють і змінюють свої стратегії конкуренції, щоб обійти конкурента й завоювати прибутковішу частину ринку; 2) такі стратегії та шляхи пошуку нових конкурентних можливостей різняться оцінкою того, що виникне на ринку, і того, що дозволено законом; 3) нові напрями конкуренції виникають тоді, коли для поліпшення свого становища один чи більше конкурентів починають новий стратегічний наступ або по-новому організовують захист завойованих позицій; 4) суперництво між прямими конкурентами призводить до стратегічного успіху або стратегічної поразки; 5) наслідком дій і протидій продавців-конкурентів є створення фірмами нових умов ринкового попиту та пропозиції й реагування на них та ін. У будь-який момент реалізації фірмами — конкурентами своїх стратегій у центрі конкуренції можуть перебувати один або кілька показників: ціна, новизна, номенклатура, технічна складність, витрати, нові методи виробництва продукції, послуги споживачам, стимулювання збуту, гарантії, стиль, функціональність, економічність використання, зручність, внаслідок чого центр зміщується зі зміною структури попиту й залежно від реакції конкурентів. Суперництво між фірмами посилюється із збільшенням кількості конкурентів і вирівнюванням їх розмірів і потужностей; за повільного зростання попиту на продукцію; якщо галузеві умови такі, що у конкурентів з'являється нагода використати зниження цін або іншу зброю конкуренції для збільшення обсягу збуту своєї продукції; коли покупці не зазнають значних витрат на заміну одного товару іншим; коли один або кілька конкурентів вживають заходів для виправлення ситуації за рахунок суперників; коли дорожче вийти з бізнесу, ніж залишитися в ньому й конкурувати; коли сильні компанії з інших галузей поглинають слабкі фірми даної галузі і роблять агресивні, добре профінансовані кроки для перетворення їх на сильних суперників інших фірм галузі.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити