Економічний енциклопедичний словник

Лідерство в цінах (негласна таємна угода) — форма ціноутворення в умовах олігополії, за якої найбільша або найефективніша компанія галузі — ціновий лідер — змінює ціну, а відтак це роблять всі інші компанії, які йдуть за лідером. Л. в ц. поширене в таких галузях, як сільськогосподарське машинобудування, виробництво цементу, міді, бензину, сталі, мінеральних добрив, автомобілів, кольорових металів та ін. До основних особливостей ціноутворення належать: 1) ціновий лідер рідко коригує ціни, які змінюються зі зміною витрат виробництва і попиту в усій галузі, бо інакше конкуренти можуть не піти за лідером; 2) про наступне підвищення цін компанія-лідер галузі повідомляє заздалегідь, що дає їй змогу домогтися згоди конкурентів на реальне підвищення ціни; 3) ціновий лідер, як правило, не встановлює ціну, яка максимізує прибуток галузі в короткотерміновому періоді. Щоб перешкодити новим конкурентам і зберегти в галузі колективну монополію, компанія-лідер може встановлювати ціну, нижчу від рівня, за якого максимізується прибуток.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.