Економічний енциклопедичний словник

Міжнародні торги (тендери) — конкурсна форма укладання угод купівлі-продажу товарів на світовому ринку, за якого покупець оголошує конкурс серед продавців на товар або послугу, виконання робіт і на підставі аналізу отриманих пропозицій укладає вигідний контракт з продавцем. М.т.(т.) дають змогу вибрати покупку за нижчими (в середньому на 20— 25%), ніж за двосторонніми контрактами, цінами. Організація таких торгів передбачає формування тендерного комітету (див. Тендерний комітет). М.т.(т.) поділяють на відкриті (в яких за бажанням можуть брати участь усі фірми і компанії) і закриті (беруть участь лише найвідоміші у цій сфері суб'єкти). Якщо об'єкт дуже важливий, закриті торги можуть відбуватися у два етапи: відкритий і закритий (з усіх фірм та компаній, які виявили бажання, відбирають ті, які допускають до закритого етапу). Для цього надсилаються офіційні пропозиції за встановленою формою і з попередніми гарантіями місцевого банку або страхової компанії. У гласних торгах пропозиції оголошують і рішення покупця може бути опубліковане, за негласних — доводяться лише до фірми-переможця. Організація таких торгів потребує від 9 місяців до 1 року.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити