Економічний енциклопедичний словник

Опціонні стратегії — основні цілі та заходи, які використовують інвестори на ринку цінних паперів для формування портфеля фінансових активів і управління ним залежно від кон'юнктури ринку. Найпоширенішими є такі групи O.e.: відкриті позиції, закриті позиції, спреди і комбіновані стратегії. Використання стратегії відкритої позиції передбачає формування портфеля лише з одного фінансового активу — однієї акції опціону або фінансової угоди на купівлю — продаж акції чи опціону. Основними видами відкритих стратегій є купити "кол"- опціон, купити "пут"- опціон, купити акцію, продати "кол"- опціон, продати "пут"- опціон, продати акцію. Закриті позиції називають ще стратегією хеджування, або хедж-стратегією (див. Хеджування). O.e. виду спред передбачає наявність портфеля, що складається з кількох кол-опціонів (кол-спред) або кількох пут-опціонів (пут-спред). Так, якщо опціони у межах стратегії кол-спред різняться лише ціною виконання — це вертикальний спред, якщо терміном погашення за однакової ціни виконання — це горизонтальний спред. Водночас існує діагональний спред — коли купують опціони зі змінними і ціною, і терміном виконання. При здійсненні біржових операцій розрізняють позиції "биків" і "ведмедів" (див. "Бики", "Ведмеді"). Комбіновані стратегії — це формування портфеля з пут-опціонів і кол-опціонів в однаковій (довгій чи короткій) позиції. Серед них розрізняють стредл (комбінація пут- і кол-опціонів з однаковою ціною виконання), стренгл (пут-опціон купують з меншою ціною виконання, ніж кол-опціон), стріп (купують більше пут-опціонів, ніж кол-опціонів; така стратегія забезпечує більший прибуток за умови зниження цін на акції) і стреп (купують більше кол-опціонів, ніж пут-опціонів).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити