Розв’язання вправ та завдань до підручника «АНГЛІЙСЬКА МОВА» 8 клас А. М. Несвіт (8-й рік навчання) - 2016 рік

UNIT 1. MASS MEDIA: THE PRESS

Lesson 11. Writing News Stories

P. 26, ex. 1

Британці — нація читачів газет. У Британії на душу населення продається більше газет, ніж деінде в світі. Багатьом людям щоденну газету доставляють додому.

Британські газети можна поділити на дві групи: якісні та популярні (таблоїди). Якісні газети більш серйозні і ретельно висвітлюють місцеві та міжнародні новини, а популярні газети люблять, окрім новин, шокуючі особисті історії. Якісні газети за обсягом вдвічі більші від популярних газет.

Крім національних щоденних газет є й тижневики, які теж поділяються на якісні й популярні. У деяких містах видаються вечірні газети, в яких друкують як місцеві, так і державні та міжнародні новини.

Звичайно, преса означає більше, ніж газети. Бо є ще й журнали практично про кожне захоплення, яке тільки можна уявити. Є жіночі журнали, кулінарні журнали, журнали для садівників, вчених, про машини, мотоцикли, комп’ютери, моделювання, хатній ремонт, моду, спорт, культуризм, кіно, театр, музику і журнали новин.

Р. 27, ех. 3

Люба Енн.

Пишу тобі, щоб розповісти про популярну пресу в Британії.

Багато людей читають газети дорогою на роботу та з роботи. Добре, коли є що почитати в поїзді чи автобусі, а газети легко носити з собою.

Моя мама зазвичай купує «Дейлі Міррор», їдучи на роботу. Оскільки це та- блоїд, її легко читати в поїзді — статті хороші і короткі.

Я люблю читати останні плітки про моїх улюблених телезірок. Я також проглядаю телегід (телепрограму), щоб дізнатися, чи є щось хороше по телевізору увечері. Якщо є час, я намагаюся розв’язати кросворд.

Мій тато зазвичай читає «Уолл-стріт Джорнал». Йому по роботі треба бути в курсі того, що відбувається в діловому світі. Він читає не лише бізнесові сторінки. Він також проглядає рубрику «Мистецтво», щоб дізнатися, чи є рецензії на вистави або концерти, і він каже, що на сторінках із листами читачів завжди є щось цікаве.

Багато людей люблять читати газети за сніданком в неділю вранці, бо це розслабляє. ‘

Ніхто не знає, що станеться з газетами в майбутньому, але наразі вони досі є частиною британського способу життя.

Які українські газети ти читаєш?

Пиши і розкажи про всі свої новини.

З повагою,

Джейн.

Р. 28, ех. 4

1 — F; 2 — F; 3 — F; 4 — Т; 5 — Т; 6 — Т; 7 — F; 8 — F.

Р. 28, ех. 5-6 ©

Plan: 1. A boy finds money.

2. His dreams of what he could spend it on.

3. He takes the money to the headmaster.

4. Reward and popularity.

5. The act has changed the boy.

#

Honest 8-former Returns Lost Money

On Tuesday morning this week a dramatic story occurred at our school canteen, with a happy end, though.

During the midday break, a teacher lost her wallet at a snack counter at our school canteen. She was talking to a colleague when buying a sandwich and didn’t notice that she had dropped the wallet when she thought she was putting it to her handbag. There were many children in the canteen eager to buy sandwiches and sweets and soft drinks, so no one noticed the brown leather wallet lying inconspicuously by the counter. It literally merged [зливався] with the brown tiles [кахлі] of the floor.

Now you could say, big deal, people lose pocket money every day. But there was quite a sum in the wallet, more than ten thousand hryvnas. The teacher was planning to buy a piece of furniture that day. She had just got her monthly salary, and had taken a loan from the bank. She had also been saving money for a few months for that purchase [покупка].

Meanwhile the break was coming to an end, and one of the last pupils to come to the canteen was Nick Ivanov. At the counter he dropped a coin by accident, and when he stooped to retrieve it he saw the wallet lying on the floor and picked it up. There still was a queue, everyone was in a hurry, so he didn’t bother looking inside, and simply put the wallet into his pocket.

At the lesson Nick took his trophy and peered [зазирнув] inside. He saw dozens of banknotes there. Gone was his attention. He had just broken his phone when playing at the school-yard. He also wanted a laptop, and a bike, and a model train set...

But after a while he felt uncomfortable with somebody else’s wallet laying in his pocket. He could imagine how distressed that person would be. Besides, he remembered his granny’s words that only the money earned by hard work could make you happy. As Nick told “the wallet was kind of burning through my clothes, .1 felt like a thief’. So Nick took the final decision.

As soon as the lesson was over he went straight to the headmaster’s office. It should be mentioned that Nick is not among the best pupils, and his behaviour is often far from perfect, and his family can’t be described as rich. So you can imagine the headmaster’s surprise when Nick handed him a wallet containing ten thousand hryvnas. It didn’t take him long to find the owner, the teacher was crying bitterly in the teachers-room.

And what about the reward for our hero? Well, of course all the teachers and ' pupils alike admired his act and thanked him profoundly. Nick doesn’t know it yet, but apart from moral praise the teacher, whose money he returned, has bought him a ticket for his favourite rock-group concert. He will sit in the front row. And the school administration has decided to pay for his railway first-class ticket to Kyiv and back.

When asked how he feels after what he did, Nick said, “I’m glad I did it. I think I have become more considerate [чуйний] of other people, and I feel this has made me a somewhat better person.”

Ось ще декілька заголовків до статей до шкільної газети: A Girl Prevents Road-Accident; An АТО Hero Is to Visit Our School. Зверніть увагу на те, що в газетних заголовках здебільшого вживається простий теперішній або простий минулий час, а артиклі і прийменники можуть опускатися.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити