Розв’язання усіх вправ і завдань до підручника «ІНФОРМАТИКА. 6 клас» Морзе Н. В. - 2016 рік

РОЗДІЛ 1. АЛГОРИТМИ ТА ЇХ ВИКОНАВЦІ

1. Команди і виконавці

Обговорюємо

1. Люди складають план тоді, коли хочуть чітко встановити послідовність своїх дій. Наприклад, батько щовечора складає розпорядок дня на завтра, мама формує список покупок перед відвідуванням магазину, старша сестра для приготування їжі встановлює послідовність дій, перед виконанням домашнього завдання з математики я обмірковую послідовність дій, які призведуть до розв’язання задачі.

2. Для розв’язування будь-якої математичної задачі необхідно пригадати навчальний матеріал, який уже був вивчений, встановити послідовність дій, які необхідно виконати для правильного розв’язання задачі. Під час написання твору з української мови спочатку доцільно скласти його план, послідовно реалізувати кожен пункт цього плану, виконати перевірку написаного тексту на наявність помилок. Для написання повідомлення, з яким я маю виступити на уроці біології, спочатку слід ознайомитися з матеріалом у підручнику, вибрати з параграфа необхідний матеріал, знайти у мережі Інтернет цікаві факти за темою повідомлення, провести репетицію виступу.

3. Ні, не можна, адже тоді зміниться послідовність дій під час реалізації плану і реалізація плану при приведе до бажаного результату.

4. Команда — це повідомлення, яке спонукає до виконання певної дії. Команду «Праворуч» можна передати в різних формах: усно, письмово, за допомогою зображення, за допомогою жесту руки тощо.

5. Виконавець — це об’єкт, здатний виконувати задані йому команди. Виконавцями команд можуть бути люди, тварини, машини, роботи тощо.

6. Система команд виконавця — це набір команд, які він може виконати. Наприклад, щоб дістатися до школи, мені потрібно вийти з дому, дійти до зупинки, зайти у маршрутне таксі № 3 чи № 16 або тролейбус № 1, оплатити проїзд водієві, проїхати 6 зупинок, вийти з транспортного засобу, дійти до будівлі школи. Виконавши описані команди у вказаній послідовності, я досягну бажаного результату. Невиконання хоча б однієї команди не дозволить мені реалізувати увесь план.

7. Люди створити чимало машин і механізмів, які допомагають їм у повсякденному житті. Ці пристрої виконують дії значно швидше і точніше за людину. Прикладами можуть слугувати роботи на конвеєрі для виготовлення автомобілів, автомати для продажу різних товарів, комп’ютери. Комп’ютери за допомогою користувачів чи програм, розроблених користувачами, можуть виконувати складні обчислення, опрацьовувати текстові й графічні файли, створювати та редагувати музику й відеофільми тощо.

Працюємо в парах

2. 1 — демонстрування процесу; 2 — письмово; 3 — усно; 4 — графічна схема.

3. 1) — виконавець людина; 2) — виконавець людина і машина; 4) — виконавець людина; 5) — виконавець людина і машина; 6) — виконавець людина; 8) — виконавець людина і машина; 9) — виконавець людина; 10) — виконавець людина і машина.

4. а) Малюй, Вправо 3, Вгору 1, Вправо 2, Вниз 6, Вправо 2, Вгору 1, Вправо 4, Вниз 1, Вправо 1, Вниз 2, Вправо 1, Вниз 2, Вправо 1, Вниз 3, Вліво 1, Вгору 1, Вліво 1, Вгору 1, Вліво 3, Вниз 7, Вліво 2, Вгору 1, Вправо 1, Вгору 6, Вліво 1, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 1, Вліво 1, Вгору 1, Вліво 1, Вгору 6, Вліво 3, Вгору 1, Не малюй, Вниз 6, Вправо 8, Малюй, Вниз 2, Вправо 1, Вниз 1, Вправо 2, Вгору 1, Вліво 1, Вгору 1, Вліво 1, Вгору 1, Вліво 1, Не малюй;

б) Малюй, Вправо 2, Вгору 2, Вправо 1, Вгору 1, Вправо 3, Вниз 1, Вправо 3, Вгору 1, Вліво 1, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 2, Вправо 4, Вниз 1, Вправо 2, Вниз 1, Вправо 2, Вниз 1, Вправо 2, - Вниз 1, Вправо 1, Вниз 2, Вправо 2, Вгору 3, Вправо 2, Вгору 1, Вправо 2, Вгору 1, Вправо 3, Вгору 1, Вправо 1, Вгору 1, Вправо 4, Вниз 3, Вліво 1, Вниз 2, Вліво 2, Вниз 1, Вліво 2, Вниз 2, Вліво 1, Вниз 1, Вліво 3, Вниз 1, Вправо 2, Вниз 1, Вправо 4, Вниз 1, Вправо 2, Вниз 1, Вправо 1, Вниз 2, Вліво 3, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 1, Вліво 2, Вниз 1, Вліво 3, Вниз 1, Не малюй, Вліво 1, Малюй, Вгору 1, Не малюй, Вправо 1, Малюй, Вліво 4, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 1, Вліво 2, Вгору 1, Вліво 7, Вгору 1, Не малюй.

5. 1. Розташуй аркуш паперу короткою стороною до себе, зігни аркуш вертикально так, щоб лівий і правий краї сумістилися; посередині аркуша зроби складку; розгорни аркуш.

2. Загни верхній лівий і верхній правий кути аркуша так, щоб вони збіглися на вертикальній складці.

3. Зігни утворений кут по горизонтальній лінії, де закінчуються краї зігнутих у п. 2 кутів так, щоб загнуті кути містилися усередині.

4. Виконай п. 2.

5. Загни трикутник, що запишися після згину, щоб він прикрив складені кути.

6. Зігни аркуш по утвореній у п. 1 вертикальній прямій так, щоб зігнуті кути містилися назовні.

7. Склади удвоє кожну з частин, щоб утворилися крила

Усі пункти записаного плану є наказовими реченнями, тому його можна вважати інструкцією. План, поданий на малюнку, теж є інструкцією, але поданою у графічному вигляді. На мою думку, для моделювання літака краще користуватися планом, поданим у вигляді малюнків.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити