Розв’язання усіх вправ і завдань до підручника «ІНФОРМАТИКА. 6 клас» Морзе Н. В. - 2016 рік

РОЗДІЛ 1. АЛГОРИТМИ ТА ЇХ ВИКОНАВЦІ

2. Алгоритм і його виконання

Обговорюємо

1. Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі. Алгоритми я виконую майже повсякчас, інколи навіть не задумуючись. Наприклад, алгоритм підготовки домашнього завдання, алгоритм покупки у магазині тощо.

2. Алгоритми можна подати у словесній формі, графічній формі тощо. Наприклад, алгоритм читання потрібного оповідання, яке надруковано у збірці творів:

1) відкрити зміст і знайти назву потрібного оповідання; 2) відшукати оповідання у збірці; 3) прочитати оповідання; 4) занотувати короткий зміст у читацькому щоденнику; 5) поставити книжку на полицю.

3. Ні, не кожну, бо в інструкції, наприклад, деякі вказівки можуть бути задані не однозначно.

4. Виконавцем алгоритму може бути люди і різні пристрої (комп’ютери, роботи, верстати тощо).

5. Формальне виконання послідовності дії означає, що виконавець не вносить жодних змін ні до послідовності, ні до кожної команди. Послідовність дій часто задається не для конкретного виконавця.

6. Виконавець команди виконує лише одну окремо взяту команду, а виконавець алгоритму — скінченну послідовність команд, результатом чого є виконання деякого завдання.

Працюємо в парах

1. Алгоритм може відрізняти залежно від моделі телефону та типу операційної системи. Наприклад, він може бути таким: 1) викликати пункт меню Контакти; 2) обрати команду Створити новий;3) задати ім’я, по батькові, прізвище абонента; 4) указати тип телефону Мобільний; 5) увести номер телефону; 6) виконати команду Зберегти.

2. а) Перейти вулицю: 1) підійти до переходу; 2) подивитися ліворуч; 3) дійти до середини проїжджої частини; 4) подивитися праворуч; 5) закінчити перехід;

б) Побудувати кут заданої градусної міри: 1) намалювати промінь; 2) розмістити центр транспортира з початком променя; 3) поставити позначку на кутом, вказаним на транспортирі; 4) через початок першого променя і відзначену точку провести промінь;

в) Вмикання комп’ютера: 1) натиснути кнопку живлення на системному блоці; 2) дочекатися завантаження комп’ютера і розпочати роботу.

3. 1) Включити живлення фотоапарата; 2) натиснути кнопку Меню; 3) вибрати команду Перегляд; 4) за допомогою стрілок «<—» і «—>» переглянути зображення; 5) виключити фотоапарат.

Формальне виконання бабусею описаного вище алгоритму означає, що вона для досягнення мети повинна виконувати команду за командою у вказаній послідовності, не змінюючи жодної команди.

Досліджуємо

а) 1) Вибери команду Файл з меню; 2) обери пункт Зберегти як...; 3) вкажи тип файлу і місце його розміщення; 4) уведи нове ім’я файлу; 5) натисни кнопку Зберегти;

б) вибери команду Файл з меню; 2) обери пункт Зберегти як...; 3) натисни кнопку Зберегти.

Оскільки алгоритм призначений для молодшої сестри, то доцільніше запропонувати детальний алгоритм.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити