Розв’язання усіх вправ і завдань до підручника «ІНФОРМАТИКА. 6 клас» Ривкінда Й. Я. - 2016 рік

РОЗДІЛ 1. АЛГОРИТМИ ТА ЇХ ВИКОНАВЦІ

1.3. Алгоритми та програми

Запитання

1. Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.

2. В алгоритм можуть входити тільки ті команди, які входять до системи команд конкретного виконавця.

3. Виконання алгоритму, при якому виконавець точно виконує команди, навіть не розуміючи, чому і навіщо їх потрібно виконувати, щоб розв’язати поставлену задачу, називають формальним.

4. Програма — це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером чи іншим пристроєм.

5. Щоб скласти алгоритм для Рудого кота, необхідно блоки команд, з яких складається алгоритм, перемістити в область скриптів, приєднавши кожен наступний блок до попереднього.

6. Для запуску на виконання алгоритму, що розміщений в області скриптів, потрібно вибрати в області скриптів будь-який блок з командою алгоритму.

Завдання

1. Алгоритм приготування чаю:

1) залити воду в чайник;

2) закип’ятити воду;

2) покласти у заварник необхідну порцію чаю;

3) залити чай кип’ятком;

4) зачекати 5 хвилин;

5) налити чай у чашку;

6) покласти до чашки потрібну кількість цукру;

7) розмішати цукор;

8) подати для вживання.

2. Алгоритм приготування фруктового салату:

1) помити фрукти, які вам до смаку;

2) почистити фрукти;

3) нарізати невеликими шматками усі інгредієнти;

4) вимішати;

5) заправити йогуртом або сиропом;

6) додати мед чи горіхи;

7) подати для вживання.

3. Виконання алгоритму:

1) 1 + 3 = 4;

2) 4 + 5 = 9;

3) 9 + 7 = 16;

4) 16 + 9 = 25;

5) 25 + 11 = 36;

6) результат: 36.

4. Для виконавця з наведеною у параграфі системою команд алгоритм розв’язування задачі буде таким:

1) наповнити 5-літрову посудину з 8-літрової;

2) наповнити 3-літрову посудину з 5-літрової;

3) вивести повідомлення «2 літри рідини отримано в 5-літровій посудині».

5. а) 1) стрибни на 3 одиниці праворуч;

2) стрибни на 3 одиниці праворуч;

3) стрибни на 3 одиниці праворуч;

4) стрибни на 3 одиниці праворуч;.

б) 1) стрибни на 3 одиниці праворуч;

2) стрибни на 3 одиниці праворуч;

3) стрибни на 3 одиниці праворуч;

4) стрибни на 2 одиниці ліворуч.

6. Виконання алгоритму:

1) перевезти через річку козу;

2) повернутися до берега, де є вовк і капуста;

3) перевезти через річку вовка (або капусту);

4) повернутися назад разом з козою;

5) перевезти через річку капусту (або вовка);

6) повернутися до берега, де коза;

7) перевезти через річку козу.

7. Запустіть Scratch. Помістіть Рудого кота у лівій верхній частині сцени. Задайте таку послідовність команд:

1) для малювання першого прямокутника більшого розміру (див. рис.);

2) для задання початкового положення для другого прямокутника (див. рис.);

3) для малювання другого прямокутника меншого розміру (див. рис.)

Результат виконання:

8. Запустіть Scratch. Помістіть Рудого кота у лівій верхній частині сцени. Задайте таку послідовність команд:

1) для малювання першого квадрата (див. рис.);

2) для задання початкового положення для другого квадрата (див. рис.);

3) для малювання другого квадрата (див. рис.).

Результат виконання:





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити