ІНФОРМАТИКА 9 клас - Готові домашні завдання до підручника Й. Я. Ривкінда - 2017 рік

Відповіді па запитання (стор. 51)

1.

2. Комунікаційні послуги — це послуги обміну інформацією та спілкування:

• Обмін інформацією у відстроченому режимі. Так працює, наприклад, електронна пошта. Відправник надсилає лист до одержувача, який його може почитати у зручний для нього час.

• Обмін інформацією в режимі реального часу. Наприклад, розмови в мережі у текстовому, звуковому чи відео- форматі. Спілкування може бути як між двома учасниками, так і в межах певної групи учасників.

Приклади:

• Електронна пошта. Служба електронної пошти. Дає змогу користувачам всього світу обмінюватися текстовими повідомленнями, до яких можна прикріплювати різноманітні файли. Програмою-клієнтом може бути як браузер, так і спеціалізовані поштові клієнти.

• Служби миттєвих повідомлень, месенджери.

• Інтернет-чати. Призначені для спілкування багатьох учасників в реальному часі. В основному чати призначені для розваг, знайомства; серйозні питання тут, зазвичай, не обговорюються. Програмою-клієнт служить браузер.

3. Інтерактивне спілкування — це обмін повідомленнями в режимі реального часу. В залежності від програм, спілкування може виконуватися шляхом передавання голосу, відео зображення чи тексту. Для участі в голосовій конференції, необхідно мати мікрофон і динаміки, для відео конференції — ще й відеокамеру. Існують такі форми спілкування в Інтернеті:

1. Телеконференція

2. Чат.

3. Веб-пейджери (наприклад, ICQ, Instant Messager).

4. Листування електронною поштою (e-mail).

5. Форум.

4. Дії, які потрібно використовувати під час інтерактивного спілкування в Інтернеті:

• Розповідай батькам про свої захоплення, знайомства, спілкування в мережі Інтернет.

• Критично оцінюй будь-які відомості в Інтернеті.

• Не повідомляй своєї адреси, номера телефону або інші персональні дані, включаючи й дані про те, у яку школу ти ходиш або де проводиш вільний час.

• Висловлюй свої думки вільно, обговорюй, коментуй, виявляючи повагу до інших, дотримуючись мережного етикету.

• Скажи НІ, якщо: тебе примушують до дій, від яких ти відчуваєш дискомфорт, нервуєш; онлайн-приятелі пропонують зустрітись наяву.

• Уникай шкідливих та небезпечних відомостей, які можуть негативно вплинути на твій морально-психологічний стан, фізичне та психічне здоров’я.

5. Телеконференція — вид заходу, в якому групова комунікація здійснюється між територіально розподіленими учасниками за допомогою технічних засобів. Приклади: телефонні конференції, аудіоконференції, чат, поштові конференції, відеоконференції тощо. Відеоконференція — телекомунікаційна технологія, що забезпечує одночасну двосторонню передачу, обробку, перетворення та представлення інтерактивної інформації на відстані в режимі реального часу за допомогою апаратно-програмних засобів обчислювальної техніки.

Вебінар — спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету.

6. Служба телеконференцій (Usenet). Служба телеконференцій схожа на циркулярне розсилання електронної пошти, у ході якої повідомлення відправляється не одному кореспонденту, а великій групі (такі групи називаються телеконференціями чи групами новин). Для роботи зі службою телеконференцій існують спеціальні клієнтські програми. Так, наприклад, програма Microsoft Outlook Express дозволяє працювати також зі службою телеконференцій. Для початку роботи треба налаштувати програму на взаємодію із сервером новин, оформити підписку на певні групи і періодично, як і електронну пошту, одержувати всі повідомлення, які надходять до цієї групи. У даному випадку слово підписка не припускає з боку клієнта ніяких зобов’язань чи платежів — це проста вказівка серверу про те, що повідомлення із зазначених тем потрібно доставляти, а з інших — ні. Скасувати підписку чи змінити її параметри можна в будь-який зручний момент.

7. Форум — це інструмент для спілкування на сайті. Щоб отримати можливість використовувати його з метою обміну повідомленнями, достатньо за допомогою будь-якого браузера завантажити потрібну сторінку сайта або просто заповнити на ньому відповідну форму. Повідомлення, якими обмінюються учасники форуму, деякою мірою схожі на поштові — кожне з них має автора, тему і вміст. Зберігаються вони на одному сервері і ніколи не розповсюджуються.

Структура форуму

Ви можете надіслати до форуму власне повідомлення або дати відповідь на повідомлення, що вже існують. Всі повідомлення у форумі об’єднуються в потоки. Коли користувач відповідає на форумі на будь-яке повідомлення, його відповідь «прив’язується» до вихідного повідомлення. Послідовність таких відповідей (відповідей на відповіді) створює потік. Потік зображується у вигляді дерева, яке розгалуджується в напрямку зліва направо. Корінь дерева — це повідомлення, що починає потік. З нього «виростають» відповіді, з яких, в свою чергу, «виростають» відповіді па відповіді і т. д. «Господар» форуму визначає правила поведінки у ньому і в разі необхідності вилучає повідомлення, які не відповідають тематиці обговорення (модернує форум).

8. Соціальна мережа — інтернет-співтовариство користувачів, об’єднаних за будь-якою ознакою на базі одного сайту, який і називається в цьому випадку соціальною мережею. Іншими словами, соціальна мережа у всесвітній павутині будується на тих само принципах, що і в реальному світі, але відрізняється від реальних людських спільнот тим, що у функціонуванні мережі не грає ролі географічна віддаленість її учасників один від одного. Приклади соціальних мереж: facebook.ua, «Twitter», instagram.

9. Веб 2.0 — друге покоління мережевих сервісів Інтернету. На відміну від першого покоління сервісів (the mostly read-only Web) Веб 2.0 (the wildly read- write Web) дозволяє користувачам спільно діяти — обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто відбувається налагодження соціальної взаємодії. Тому технології Веб 2.0. ще називають соціальними сервісами Інтернету.

Приклади: пошукова система “Rambler”, соціальна мережа Facebook, енциклопедія «Вікіпедія», сервіс відео-хостингу “YouTube”, пошукова система Гугл (Google)

10. Геоінформаційна система — це система, яка:

• є комплексом взаємодіючих компонентів, що складається з комп’ютерних засобів, програмного забезпечення, географічних даних, регламенту користувачів;

• виконує функції введення, інтеграції, зберігання, обробки, аналізу, моделювання та візуалізації географічної інформації.

Приклади геосервісів:

• Служба «Google Карти» — це служба із забезпечення мап для перегляду у веб-переглядачі. Залежно від місцевості можна переглядати основні або настроювані мапи та відомості про місцеві підприємства. Зокрема — їхнє місцезнаходження та контактні відомості.

• WikiMapia (ВікіМапія) — інтерактивна карта світу, яку постійно поповнюють користувачі. Цей сервіс призначений для нанесення на карту світу мережевою спільнотою назв, фотографій, медійної інформації про локальні об’єкти. Наприклад, невеликі озера, річки, залізничні станції, окремі будинки тощо.

• Panoramio — веб-сайт для розміщення фотографій: він дозволяє користувачам публікувати фотографії та прив’язувати їх до певних координат на карті Землі.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити