Розв’язання усіх вправ і завдань до підручника «МАТЕМАТИКА. 6 клас» Істера О. С. - 2016 рік

РОЗДІЛ 3. ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ

§ 27. Відсоткове відношення двох чисел. Зміна величини у відсотках

691. 1) Число 8 становить 80% числа 10;

2) число 125 становить 125% числа 100.

— місць було заповнено.

Відповідь. 95%.

— написали контрольну роботу на 12 балів.

Відповідь. 12%.

— прочитав Робінзон Крузо;

2) 100% - 36% = 64% — залишилося прочитати.

Відповідь. 36%; 64%.

— учнів відсутні у школі через хворобу;

2) 100% - 12,5% = 87,5% — присутні у школі.

Відповідь. 12,5%; 87,5%.

— відсоток вмісту солі в розчині.

Відповідь. 8%.

— відсоток вмісту заліза в руді.

Відповідь. 7%.

708. 1) 280 + 120 = 400 (кг) — маса яблук і груш разом;

— становить маса проданих яблук від загальної маси проданих яблук і груш.

Відповідь. 70%.

709. 1) 32 + 4 = 36 (к.) — виконав баскетболіст;

—становить кількість влучень.

Відповідь. ≈88,9%.

710. 1) 15 ∙ 0,16 = 2,4 (км) — на стільки став довшим маршрут;

2) 15 + 2,4 = 17,4 (км) — нова довжина маршруту.

Відповідь. 17,4 км.

711. 1) 32500 ∙ 0,05 = 1625 (ос.) — на стільки збільшилося населення містечка;

2) 32500 + 1625 = 34125 (ос.) — стало населення в містечку.

Відповідь. 34125 осіб.

715. Див. таблицю.

Дні

Пн

Вт

Ср

Чт

Усього

Маса овочів, т

60

48

42

90

240

Відсоток від загальної маси, %

25

20

17,5

37,5

100

— на стільки зменшилася маса заготовки.

Відповідь. На 5%.

— на стільки підвищилася ціна товару;

— на стільки відсотків знизилася ціна товару.

Відповідь. 1) На 25%; 2) на 20%.

— на стільки збільшилася продуктивність праці;

— на стільки зменшилася продуктивність праці.

Відповідь. 1) На 25%; 2) на 20%.

719. 1) 160 ∙ 0,15 = 24 (г) — солі в розчині;

2) 160 + 40 = 200 (г) — маса нового розчину;

— відсотковий вміст солі у новому розчині.

Відповідь. 12%.

720. 1) 350 ∙ 0,6 = 210 (г) — олова у сплаві;

2) 350 + 150 = 500 (г) — маса нового сплаву;

3) 210 + 150 = 360 (г) — маса олова у новому сплаві;

— відсотковий вміст олова у новому сплаві.

Відповідь. 72%.

721. 1) 240 ∙ 0,1 =24 (грн) — на стільки знизили ціну за перший раз;

2) 240 - 24 = 216 (грн) — ціна товару після першого зниження ціни;

3) 216 ∙ 0,05 = 10,8 (грн) — на стільки знизили ціну за другий раз;

4) 216 - 10,8 = 205,2 (грн) — ціна товару після другого зниження ціни;

— на стільки зменшилася ціна товару після двох знижень.

Відповідь. 205,2 грн; на 14,5%.

722. 1) 400 ∙ 0,15 = 60 (грн) — на стільки підвищили ціну;

2) 400 + 60 = 460 (грн) — ціна товару після підвищення ціни;

3) 460 ∙ 0,15 = 69 (грн) — на стільки знизили ціну;

4) 460 - 69 = 391 (грн) — ціна товару після зниження ціни;

— на стільки зменшилася ціна товару після двох операцій.

Відповідь. 391 грн; зменшилася на 2,25%.

723. 1) 200 ∙ 0,2 = 40 (грн) — на стільки знизили ціну товару;

2) 200 - 40 = 160 (грн) — став коштувати товар після зниження ціни;

— на стільки ВІДСОТКІВ СЛІД ПІДВИЩИТИ нову ціну, щоб одержати початкову.

Відповідь. На 25%.

724. Нехай друга книжка коштує х грн, тоді перша — х - 0,1x = 0,9x (грн). Оскільки друга книжка дорожча від першої на таку ж кількість гривень, то маємо:

Відповідь. На

725. 1) 100% - 89% = 11% — складають сухі гриби;

2) 70 ∙ 0,11 = 7,7 (кг) — маса сухих грибів.

Відповідь. 7,7 кг.

726. 1) 100% - 14% = 86% — повідомлень залишилося неопрацьованими;

2) 129 : 0,89 ≈ 150 (пов.) — надійшло загалом.

Відповідь. 150 повідомлень.

Отже, значення першого виразу більше від значення другого.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити