Розв'язання вправ та завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА» С. О. Карамана 11 клас - 2012 рік

СТИЛІСТИКА СИНТАКСИСУ


§ 29. Синоніміка обставин. Порівняльний зворот. Його функції в реченні

319.   1. Я машинально (сп. д.) збираю цвіт яблуні і прикладаю холодну од роси (прич.) квітку до лиця (місця). 2. Вони збиралися круг візка (місця), як чорний, бджолиний рій (порів. зв.). 3. Виходить дівчина із хати (місця) води з криниці (місця) набирати (мети). 4. Юрій Смолич писав романи швидше (сп. дії), аніж критики рецензії на них (порів. зв.).

320.   Способу дії: логікам наперекір.

Міри і ступеня: двічі.

Місця: над верховіттям, тут, на самому краю світу, на останньому крузі.

Часу: і при щасті, ідучи в поле, в понеділок вранці, весною.

Причини: віл пилюки, з суму, з туги.

Мети: освіту здобувати, задля сміття.

Умови: не спитавши броду.

Порівняльний зворот — це сполучення слів, яке образно характеризує дію чи якісну ознаку предмета думки: очі, як волошки.

322. З порівняльними зворотами: Як все живе, течуть піски пустелі. І, як тінь докори, наступе копитом осінь сухоребра на поля сумні. В ньому я чую зневажливу, як милостиня, поблажливість самовпевненої людини. Повільно, наче виконуючи циганський обряд, занурюю в долоні обличчя. Нам треба нервів, наче  з дроту, бажань, як залізобетон.

З однорідними присудками: Десна — мов шабля. Ген неба край — як золото. Говорив Нюра повільно, по-дитячому карбував «р», мови пробував розкусити волоський горіх.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити