Розв'язання вправ та завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА» С. О. Карамана 11 клас - 2012 рік

СТИЛІСТИКА СИНТАКСИСУ


§ 31. Особливості вживання в мовленні повних і неповних простих речень, слів-речень

Речення, у яких є всі члени речення, необхідні для певного структурного типу, називаються повнимиБез мрії не родить жито.

Речення, у якому пропущено якийсь член, називається неповним: Дівчата зайшли до класу першими, а хлопці — останніми

 (неповне).

Неповні речення поділяються на:                                                                                                                

контекстуальні         ситуативні            

пропущений член визначається з контексту:                    відсутні члени речення не поновлюються:

Пішов він до річки, за ним — другі, треті. Дівчина простягла продавцеві гроші. Той сердито буркнув: «Що?»

341. 1. Дерево славиться плодами, людина — трудами. 2. Від роботи мозолі на руках, від їжі - на губах. 3. Бджола жалить жалом, а людина — словом. 4. Дерево живиться коріннями, людина — дружбою.

342. Неповні контекстуальні: Вливається в Дніпро Сула, житія людей — в історію. Андрій додому поспіша, а сонце — у зеніт.

Неповні ситуативні: А чи радість буває гіркою? — Буває. Як приходить до вас запізно. Ви з ким?

Еліптичні: Тиша й темрява навкруги зненацька розкололися й спалахнули. Тоді ще раз. Серед неба горить білолиций.

Типи слів-речень

стверджувальні

заперечні

питальні

спонукальні

Так. Еге. Атож. Справді. Гаразд.

Ні. A hіНема. Навпаки.

Так? Ні? Хіба? Дійсно?

Годі. Геть. Стоп. Гайда.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити