Розв’язання усіх вправ і завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА. 6 клас» Заболотний О. В. - 2016 рік

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ

§ 17. Основні способи словотворення

Твірне слово

Похідне слово

Спосіб словотворення

Калач

калачик

суфіксальний

липа

липовий

суфіксальний

гарний

прегарний

префіксальний

зеленішати

позеленішати

префіксальний

оцінити

неоціненний

префіксально-суфіксальний

роса

безросяний

префіксально-суфіксальний

зелений

зелень

безафіксний

відходити

відхід

безафіксний

Префіксальний

Суфіксальний

Префіксально-суфіксальний

Прабатьківщина

віршовий

надвірний

обгородити

прискорення

перелісок

нехитрий

білуватий

праліс

гарбузище

голосний

гіллястий

лісок

II. Спільнокореневі: голосок, голосіння. Форми слова: голосного, голосним.

134. І. І. Піднялися крила сонних вітряків, і черешню білу вітер розбудив... (М. Рильський). 2. Прийшла весна, шумить Десна та хвилі розганяє (М. Кононенко). 3. Згасає день, на тихому крилі пливе багаття сонячне все нижче (А. Малишко). 4. Ти, зозулько сива, нас розвеселила (Нар. творчість).

(Згасає у неозначеній формі дієслова — згасати: згас + a-ти (від згаснути) — суфіксальний спосіб творення).

135. Писати — написати, дописати, переписати, розписати, записати, списати, відписати, прописати, описати, пописати, надписати, виписати, підписати, уписати, обписати.

II. Люди різних професій не можуть обійтися один без одного. Наприклад, економіст потребує допомоги фінансиста в плануванні діяльності будь-якого підприємства. Будівельнику допомагає тракторист, який своєю машиною доставляє вантажі, виконує різні роботи на будмайданчику. Сценарист і дресирувальник разом складають план проведення вистави. Але всі ці професії залежать від професії вчителя. Саме в школі ми вивчаємо різні предмети і визначаємося з вибором майбутнього фаху.

140. 1. Старий (ім.) згадав свою Волинь і волю молодую (Т. Шевченко). 2. Там, (ім.), не світилося, але відблиски заграв кидали крізь вікно широку смугу червонуватого світла (Ю. Смолич). 3. Співала мати (ім.), в дитя вчаровувала мову (Д. Павличко).

Спосіб творення виділених слів — перехід з однієї частини мови в іншу (з прикметника в іменник).

141. Черговий учень провітрює клас. Черговий роздає зошити. Військовий лікар виписує рецепт. Військовий чекає біля дверей.

144. Ліс → лісовик → лісовичок; зло → злоба → злобливий; десять → десятка → десятковий; вітер → вітрило → вітрильний; дотикатися → дотик → дотиковий.

(суфіксальний),

(префіксально-суфіксальний),

(суфіксальний).

(префіксально-суфіксальний).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.