Розв'язання вправ та завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА» О. В. Заболотного 7 клас - 2015 рік

§ 28. ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ. КОМИ ПРИ ДІЄПРИСЛІВНИКОВОМУ ЗВОРОТІ ТА ОДИНИЧНОМУ ДІЄПРИСЛІВНИКОВІ

Вправа 279

Вправа 280

І. Стиль: художній.

Тип: розповідь.

Заголовок: Здобич

Вправа 281

Обережно ступаючи, зігнувши довге тіло, затаївши подих, наставивши її над линком, вхопивши за зябра, розглядаючи здобич.

Вправа 282

1. Соняшники повиходили до самої дороги, ростуть на вільному місці, і, дивлячись на них, мені хочеться усміхнутися (Є. Гуцало).

2. Сашко побіг до вітряка, по крилу виліз наньогоі, примруживши очі, подивився на дорогу (Б. Комар).

У першому реченні коми стоять і перед, і після виділеного сполучника, тому що це речення складне, має 2 граматичні основи. Друге речення просте, має однорідні присудки.

Вправа 283

В усному мовленні дієприслівниковий зворот виділяємо паузою, а на письмі — комами. Одиничні дієприслівники здебільшого виділяємо колами. Не виділяємо комами одиничний дієприслівник, який стоїть одразу ж після присудка або в кінці речення і вказує на спосіб виконання дії. Дієприслівниковий зворот і одиничний дієприслівник, які стоять у середині речення, виділяємо комами з обох боків.

(Просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене дієприслівниковим зворотом та однорідними членами речення).

У цьому реченні перед сполучником і кому не ставимо, бо це просте речення, має один підмет і два однорідні присудки.

Вправа 284

І. 1. Учитель продовжив розповідь, зробивши невелику паузу. — Учитель, зробивши невелику паузу, продовжив розповідь. 2. Схоиившйрь за гілляку руками, хлопець розгойдався і сплигнув на землю. — Хлопець, схопившись за гілляку руками, розгойдався і сплигнув на землю. 3. Обіпершись на палицю, дідусь дивився на річку. — Дідусь, обіпершись на палицю, дивився на річку. 4. Невеличка собачка побігла в подвір’я, дзявкнувши декілька разів. — Невеличка собачка, дзявкнувши декілька разів, побігла в подвір’я. 5. Гра лише починалася, але Василько побіг додому, згадавши про уроки. — Гра лише починалася, але, згадавши про уроки, Василько побіг додому.

Вправа 286

1. Коли пташка почула наші кроки, вона повернула голівку, втаїлася (за М. Стельмахом). — Почувши наші кроки, пташка повернула голівку, втаїлася. 2. Коли невеличкі гурти гайвороння перелітали з місця на місце, вони тривожили тишу (за М. Івченком). — Невеличкі гурти гайвороння перелітали з місця на місце, тривожачи тишу. 3. Не берись об’їжджати коня, коли не знаєш його повадок (нар. творчість). — Не берись об’їжджати коня, не знаючи його повадок. 4. Коли людина створює живу красу, вона зазнає насолоди від неї (В. Сухомлинський). — Створюючи живу красу, людина зазнає насолоди від неї.

Вправа 290

(У цьому реченні сполучник з’єднує однорідні члени речення.)

(У цьому реченні сполучник з’єднує однорідні члени речення.)

(У цьому реченні сполучник з’єднує однорідні члени речення.)

(У цьому реченні сполучник з’єднує однорідні члени речення.)

(У цьому реченні сполучник з’єднує однорідні члени речення.)

Вправа 291

1. Коли ми приїхали в село, була вже ніч. 2. Коли ми сиділи в парку, до нас підійшли хлопці із сусідньої школи. З. Коли ми повернулися додому, у нас виникли нові проблеми. 4. Коли я виходила з вагона, у моєї сумки відірвалася ручка. 5. Коли я повернувся зі школи, мене радісно зустрів собака. 6. Коли гра була закінчена, музикантам аплодували глядачі.

Речення були побудовані граматично неправильно. Порушення норми є речення, у яких дія, виражена дієприслівником, і дія, виражена дієсловом-присудком, стосуються різних виконавців.

Вправа 294

Порівняйте вихідні й утворені синонімічні речення.

1. Здавалося, сонце зупинилося посеред неба й далі не рухається. — Здавалося, сонце зупинилося посеред неба, не рухаючись. 2. Микола взявся за іншу вудочку й став пильно дивитися на поплавок. — Микола, взявшись за іншу вудочку, став пильно дивитися на поплавок. 3. Дівча швидко вийшло й зачинило за собою двері. — Дівча швидко вийшло, зачинивши за собою двері. 4. Я обережно ступав по кризі та йшов до берега. — Я, обережно ступаючи, йшов по кризі до берега. 5. Бабуся просто сиділа й спостерігала за сніжинками, що падали за вікном. — Бабуся просто сиділа, спостерігаючи за сніжинками, що падали за вікном. 6. Ігор почув тихий шепіт і підійшов до дверей. — Ігор, почувши тихий шепіт, підійшов до дверей.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.