Розв'язання вправ та завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА» О. В. Заболотного 7 клас - 2015 рік

ТЕМА 6. УСНИЙ ТВІР - ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ

Вправа 597

II. 1. У першому уривку описано дівчинку років тринадцяти. У другому — хлопчика п’яти років. У третьому — людей європеоїдної раси.

2. Перший опис створено з метою урізноманітнення тексту мовними засобами, виразити художнє бачення світу. Стиль формує загальнолюдські й національно свідомі естетичні, культурні і психологічні смаки окремої людини і нації у цілому.

Другий опис створено з метою документального оформлення суспільного життя й діяльності.

Третій опис створено з метою поглиблення знань учнів про людей європеоїдної раси.

3. Емоційним забарвленням відрізняється від інших перший текст. У ньому є художні засоби (див. пункт 5), що є невід’ємною ознакою художнього стилю.

4. Ознаки зовнішності людини передано за допомогою художніх засобів (епітетів, порівнянь) у першому тексті.

5. Перший опис належить до художнього стилю. У ньому використано художні засоби (епітети: новенька кофтина, засмагле обличчя та ін., пестливі слова: самісінька верхівка, порівняння: біла хустинка, як терен-цвіт; блимають, як світлячки), що притаманні лише художньому стилю.

Другий опис належить до ділового стилю. Він є стислим і конкретним, таким, що використовується під час розшуку людини.

Третій опис належить до наукового стилю. Він характеризується також стислістю, конкретністю, чіткістю. Використовується для опису зовнішності представника певної етнічної групи.

Вправа 599

Я навчаюся в 7 класі. Наш класний колектив дружний. Після уроків часто граємо у футбол або волейбол на шкільному подвір’ї.

То був особливий день. Ми з друзями грали у м'яча. Раптом на шкільному подвір'ї з’ явився маленький хлопчик років п’яти. На ньому була розірвана сорочка та подерті штани, у руках тримав палицю. Злякані виразні очі дивилися на нас і благали про допомогу. За ним з'явилася ціла ватага розлючених псів. Тільки потім ми зрозуміли, що сталося. Мій однокласник Сергійко, не говорячи пі слова, кинувся на допомогу малому. Швидко прогнавши непроханих гостей, він повернувся до нас. Сергійко відчував себе переможцем. Великі блакитні очі сяяли радістю, адже він урятував хлопчика.

Щира посмішка вдячності засяяла на радісному обличчі постраждалого. Він рукою пригладив неслухняне русяве волосся, відкривши ледь помітні брови, і, подякувавши, почимчикував додому.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.