Розв'язання вправ та завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА» О. П. Глазової 7 клас - 2015 рік

3. 1. Мова — не обгортка для думок і речей, а душа народу. 2. Рідне слово, покликане служити порозумінню, злагоді, об'єднанню української людності. 3. З мовою пов’язане не тільки минуле, а й майбутнє народу, повага до нього в світі. 4. Рідна мова — це найважливіша основа, на ній зростає духовно кожен народ. 5. Нас учили научали: «Ти, дитино, пам’ятай! В кожну мову люди вклали «Я» своє і рідний край».

6. Мова — душа кожного народу, його святощі, найцінніший скарб. 2. Мова народу — кращий, що ніколи не в’яне і вічно розпускається, цвіт усього його духовного життя. У мові одухотворюється весь народ і вся його батьківщина. 3. Як плоть моя замітана на крові, отак мій дух — на українській мові. 4. Прилучення до мовних скарбів надає нам духовної дужості. 5. Мова діє в усіх сферах духовного життя як творча сила. 6. Бездухі мають рабську душу, покірну, зрадницьку, байдужу. 7. Один філософ стародавнього світу говорив, що різниця між духовною і бездуховною людиною така, як між живою і мертвою.

Розділові знаки в реченнях з однорідними членами

Кому ставимо, якщо однорідні члени:

— не поєднані сполучниками;

— поєднані протиставними сполучниками а, але, та;

— поєднані повторюваними сполучниками: і-і, та-та, то-то.

Кому не ставимо, якщо вони:

— поєднані неповторюваними єднальними сполучниками: і(и), та, або, чи.

19. Християнство визначило сім смертних гріхів. Ось їхні назви: гординя, жадібність, заздрісність, гнів, лінощі, хтивість і ненаситність. Вони протиставляються незначним людським вадам. Прямо ці гріхи в Біблії не названі. Проте вони легко виводяться зі змісту Святого письма та досвіду багатьох людських поколінь.

А от сім чеснот у Біблії названо. Йдеться про смирення, милосердя, співчуття, лагідність, доброчесність, стриманість і терпіння.

21. 1. Земле барвінкова, дай мені здоров’я! 2. Любов до тебе, Україно, найкращий в світі оберіг. 3. Не крийсь туманом, найрідніше небо. 4. Розступіться, горе та біда, дайте щастю й радості дорогу. 5. В комп’ютер не закласти доброти. Це все набуток древній твій, людино!

22. 1. Де ти, мій козаче? Чуєш, вітер плаче. 2. Терпи, козаче, козаком будеш, а з козака в отамани попадеш. 3. Не зупиняйся, друже, в хуртовині. 4. Хворіти, парубку, доволі. 5. Стережися, польовий пташе, блискучих котячих очей! 6. Доки лежатимеш, лінивцю? Приглянься до мурашки, її звичаїв і будь розумним.

23. 1. Росла в гаю конвалія під дубом високим. — Рости в гаю, конваліє, під дубом високим.

2. Чорнобривці чорноброві квітнуть в тиші вечоровій. — Чорнобривці чорноброві, квітніть в тиші вечоровій.

3. До мене з поля і лісів приходять в гості нові квіти. — До мене з поля і лісів приходьте в гості, нові квіти.

4. Вітер із листя в парку виклав гарну мозаїку. — Вітре, із листя в парку виклади гарну мозаїку.

25. 1. Мабуть, півсвіту я уже об’їхав. 2. Заблудилися, напевно, в цьому лісі ми з тобою. 3. Невже це ви? Даруйте, не чекав. 4. Ви, може, маєте яку яснішу путь? 5. Нам з тобою, видно, по дорозі. 6. Бува, тікаєш сам від себе. 7. Брів собі вітром наперекір інколи, можливо, манівцями. 8. І я був неправий, звичайно. 9. На його думку, ситуація набувала загрозливого характеру. 10. Я мрію про завтрашнє, отже, існую.

28. 1. Україно, під небом твоїм калинові пливуть острови. 2. Та, напевно, стоїть біля рідного ґанку червона калина. 4. Уже кущі калини зодягли, мабуть, в дівчат позичені корали. 5. Справді в цім домі ще стільки тепла! Осене, може б пізніше зайшла? 6. Мій друже, я красу люблю! 7. Краса, можливо, нас таки врятує.

36. 1. 3 моря води не виливають, а з пісні слів не викидають. 2. Найдорожча для мене пісня — колискова, бо з нею мене мати колисала. 3. Чую рідну я чарівну пісню, і серце голосно в грудях б’ється.

38. 1. Шепочу устами любові: «Матусю, скажи мені слово ». 2. « Стоїть гора високая», — раптом заспівала мама. 3. Від мами любої в дитинстві почув я вперше ці слова: «Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива». 4. «Сідай біля мене, синку», — каже батько. 5. «Як гарно в світі», — говорить сам до себе дід. 6. «Хто ви, прапрадіди», — гукаю. 7. Я приходжу в гості до старезного дерева і розмовляю як з прадідом: «Доброго вечора, прадіду! Як ваше здоров’ячко? »

43. 1. Я привітаюсь: «Добрий ранок!» 2. Згадались Івану материні слова: «Дивись, щоб тебе не загубили м’ якість і гордість». 3. «Я тобі і небо, сину, прихилила б», —каже мати. 4. Нам часом кажуть: «Зважте кожен крок, аби не наробити помилок». 5. «Одні кидаються ліворуч, інші праворуч. А я люблю середину», - сказав черв’як і визирнув із яблука. 6. Коли ти вранці прокидаєшся, спитай себе: «Що я маю сьогодні зробити?» Коли увечері засинаєш, подумай: «Що я сьогодні зробив?».

46. 1. Три геніальні скрипалі сиділи на однім стеблі.

2. Та від ваги зламалося стебло і розлетілися джмелі.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити