Розв'язання вправ та завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА» О. В. Заболотного 8 клас - 2017 рік

Односкладне речення. Повне та неповне речення

§ 17. Означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові речення

161. (присудок виражений дієсловом дійсного способу, майбутнього часу, 1-ї особи однини). (присудок виражений дієсловом дійсного способу, теперішнього часу, 1-ї особи однини). (присудок виражений дієсловом наказового способу, 2-ї особи однини). (присудок виражений дієсловом наказового способу, 2-ї особи однини)! (присудок виражений дієсловом наказового способу, 2-ї особи однини). (присудок виражений дієсловом наказового способу, 2-ї особи однини). (присудок виражений дієсловом наказового способу, 1-ї особи множини).

Пояснення

У впр. 161 усі речення лише означено-особові. По-перше, у них тільки один головний член — присудок. По-друге, виражений він тільки тими дієсловами, якими виражається присудок в означено-особових реченнях:

• дієсловом першої чи другої особи дійсного способу (теперішнього і майбутнього часів);

• дієсловом наказового способу.

II. Назавжди — прислівник, недавно — прислівник, розп’яли — дієслово.

164.

Милосердна троянда

167. Завтра буду далі і далі від цих полів. Люблю Дніпро — велику ріку мого народу. Тому захоплюємося, як піснею і музикою, словом майстра.

168. Магазини зачиняються о 20-й годині. Навесні на клумбах висаджені квіти. Батьки викликані до школи. Краєзнавчий музей завжди радо зустрічає відвідувачів. Преса повідомила про наближення буревію. Комбайнерам обід буде вивезений у поле. У нашому селі журавлі називаються веселиками.

Пояснення

У неозначено-особових реченнях є лише один головний член — присудок, і виражений він дієсловом третьої особи множини теперішнього або майбутнього часу (тобто для перевірки можна підставити підмет вони) та множини минулого часу (тобто для перевірки можна підставити підмети вони, ми, ви).

169. Працювати багато. Відчувати радість. Збиратися в похід. Відлітати у вирій.

Працюю багато влітку й восени (означено-особове). Працювали багато влітку й восени (неозначено-особове). Відчуваю радість від спілкування з дітьми (означено-особове). У дитячому садочку відчувають радість від спілкування з дітьми (неозначено-особове). Родино, збираймося в похід (означено-особове). Вранці вже зібралися в похід (неозначено-особове). Ластівки, відлітайте спокійно у вирій (означено-особове). Швидше відлетіли б у вирій (неозначено-особове).

Пояснення

Узагальнено-особові речення — речення з такими самими формами присудків, як і в означено-особових та неозначено-особових реченнях; указують дію, виконувану будь-якою особою, тобто мають узагальнене значення. У переважній більшості прислів’я і приказки є узагальнено- особовими реченнями.

173. 3 — п, 4 — е, 6— т, 7 — р, 1 — о, 5 — н, 2 — і, 8 — й.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.