Розв'язання вправ та завдань до підручника «УКРАЇНСЬКА МОВА» О. М. Авраменка 8 клас - 2017 рік
Синтаксис і пунктуація
§ 33. Розділові знаки при вставних словах (словосполученнях, реченнях)
1. 1. Я дерево, я сніг, я все, що я люблю. І, може, це і є моя найвища сутність. 2. Поет не може бути власністю. Це так йому вже на роду. 3. Людина нібито не літає, а крила має. 4. На жаль, від нас нічого не залежить. 5. Вже день здається сивим і безсилим і домліває в заростях ріка. 6. А на тілі, здається, ніяких слідів нема. 7. Поету, кажуть, треба знати мову, та ще уміти вправно римувать. 8. Сусіди кажуть: парубок нічого... Дівчата кажуть: хлопець так собі. 9.1 в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, і рушник вишиваний на щастя, на долю дала. 10. На щастя, країв ще багато незвіданих.
2. 1. У Східниці ми будемо відпочивати по перше липня. 2. По-перше, треба придбати квитки, а по-друге, накупити сувенірів. 3. Ми багато чекали від цієї подорожі, але на щастя на таке навіть не сподівалися. 4. На щастя, ми взяли парасольки, хоч небо з ранку було чистим-пречистим. 5. Біла Церква, уявіть собі, старша за Львів на кілька століть! 6. Уявіть собі тридцятиповерховийбудинок — саме такою заввишки є дзвіниця Києво-Печерської лаври. 7. По цій лісовій стежці хтось сьогодні ходив, і це очевидно, адже на мокрому ґрунті видно свіжі сліди. 8. Наш гід, очевидно, в цьому місці вперше, бо його впевненість тут ніби вивітрилася.
4. Колись кемпінги не мали жодної популярності, а автомандрівники навіть обурювалися: з якого це дива вони мають платити за стоянку, якщо є можливість зупинитися де завгодно й організувати ночівлю, розбивши намет. Мабуть (невпевненість), у багатьох поняття «кемпінг» досі асоціюється з так званим «диким» туризмом на природі без належних умов.
Сучасні кемпінги, ясна річ (упевненість), потроху ламають стереотипи, пропонуючи відпочивальникам безпеку паркування, комфортні варіанти вибору місця проживання (літній бунгало, усесезонний будинок, намет, своє власне «житло» — причіпний будиночок на колесах чи кемпер на основі мікроавтобуса).
Зверніть увагу (активізація уваги співрозмовника), оселяючись у літньому будиночку, капітальній споруді чи розраховуючи на місце для намету, турист не лише платить різні суми, а й отримує місце тимчасового проживання на різних умовах. Отже (зв’язок між думками), подорожуючи з наметом, туристи не переймаються питанням бронювання — на території кемпінгу здебільшого завжди можна знайти куточок для того, щоб поставити тимчасове житло. А коли ви розраховуєте на будиночок, то бронювання обов’язкове. Подорожуйте з комфортом!
5. 1. Перше у світі регулярне повітряне сполучення, справді, було відкрито між Парижем та Лондоном у 1919 р. У літаку, зокрема, перебувало всього 4 пасажири. 2. Зокрема, майже весь час польоту літаком керує спеціальна програма — автопілот. 3. Кажуть, усі пілоти, що виконують міжнародні рейси, розмовляють із диспетчером тільки англійською мовою. 4. Якось під час польоту в салоні «Боїнга», уявіть собі, побачили мишу. Через сірого гризуна екіпажу довелося здійснити екстрену посадку й висадити всіх пасажирів. Була небезпека, що миша перегризе який-небудь кабель. 200 пасажирів провели ніч в готелі аеропорту, а екіпаж всю ніч із сиром і мишоловками вишукував мишу. 5. Між іншим, у літаку «Боїнг-767» понад З млн. деталей. Цікавої що їх збирають з усього світу: частини фюзеляжу виробляють у Японії, центральні частини крил — у Південній Каліфорнії, закрилки — в Італії. 6. У літаках є одне незмінне правило: пілоти їдять різні страви. Один із них їсть те ж саме, що й пасажири першого та бізнес- класу, а другий пілот їсть іншу їжу. Авіакомпанія, очевидно, турбується про те, щоб обидва пілоти раптом не отруїлися однаковою їжею.
ДЗ. Сервіс ВlаВlаСаr — це, напевно, щось середнє між таксі й автостопом. Наприклад, водій і пасажир, якщо їхні маршрути збігаються, знаходять одне одного через Інтернет і ділять між собою витрати на дорогу. Цей сервіс, приміром, давно популярний у США, Канаді, Австралії та Західній Європі. Він виник, до речі, у роки Другої світової війни, коли в США була введена політика жорсткої економії і спільні поїздки пропагувалися як спосіб ощадливого використання пального. Безумовно, в епоху мобільних технологій та Інтернету такі подорожі стали більш доступними для всіх. Водій, припустимо, дає оголошення з описом маршруту, указує зручний час відправлення. Пасажир, безперечно, бачить усі пропозиції від водіїв. Він, між іншим, може вивчити профайл водія, де вказана марка машини, рівень досвіду водія. Написавши або подзвонивши водію, можна, дійсно, забронювати місце в автомобілі.
У розвинених країнах сьогодні користуються такими сервісами, зверніть увагу, для Щоденних спільних поїздок на роботу чи навчання. У США та Канаді існують спеціальні програми заохочення — зокрема, для машин з трьома й більше пасажирами дозволено безкоштовний проїзд окремими . платними дорогами та смугами для громадського транспорту.