УКРАЇНСЬКА МОВА 9 клас - Готові домашні завдання до підручника О. П. Глазової - 2017 рік

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 8 КЛАСІ. ГРАМАТИЧНА ОСНОВА РЕЧЕННЯ. ОДНОСКЛАДНЕ ТА ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ

§ 17. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними частинами. Складнопідрядні речення з підрядними місця і часу

Вправа 185, с. 112-113

Вправа 186, с. 113

Примітка. У прямокутник взято підрядну частину СПР.

Вправа 187, с. 113

Примітка. У прямокутник взято головну частину СПР. Речення, у яких підрядна частина стоїть усередині головної, позначені курсивом.

Вправа 188, с. 114

2. Там починаються поети, де починається душа! (Є. Молдован) 3. Ще будуть люди і брати там, де раби були й кати (Б. Грінченко). 5. Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія (В. Симоненко).

Примітка. Речення, ускладнені звертанням виділено курсивом.

Вправа 189, с. 114

1) Люблю місця моєї Харківщини, де міць природи силу поверта.

2) Поїдемо туди, де розташоване солоне озеро.

Вправа 191, с. 115

1. Соловей співає, поки він голос має. 4. Коли ячмінь заколоситься, соловей вмовкає. 5. Не рахуй солов’ят, доки вони не вивелись. 7. Соловей тоді починає співати, як нап’ється води з березо

Вправа 192, с. 116

Вправа 193, с. 116

1. Не щебечи соловейку, як сонце пригріє (В. Забіла). 2. А паш соловейко, коли заспіває, здається, скресає Дніпро (Л. Забашта). 3. Як тільки наближається до кінця літо, невеликими зграями у два-три сімейства солов’ї вирушають зимувати па південь у Південно-Східну частину Африки. Перелітають в основному тоді, коли настає ніч, навіть за людськими мірками долаючи величезні відстані (3 підручника).

Вправа 194, с. 116

1. Минуло більше години, відколи школярі ходили залами Національного науково-природничого музею. 2. Працівники музею оголосили про закриття, як тільки старші учні зібралися біля 3D-панорами «Карстова печера». 3. Довелося екскурсантам похвилюватися, доки вони розшукали наймолодших туристів. 4. Розмови про побачене в музеї тривали до того часу, як юні екскурсанти дісталися готелю.

ПАНОРАМА, и, жін. 1. Вид на місцевість згори, па далекий простір за допомогою способу відтворення візуального та звукового сигналу у світі через вплив на глядача не лише па емоційному, а й на фізичному рівні, являючи собою не тільки фільм, але й захопливий атракціон.

Вправа 195, с. 117

(Речення розпов., оклич., складне, сполучн., складнопідр. з підр. обстав, часу. [Доки...], (доти...)

(Речення розпов., неоклич., складне, сполучн., складнопідр. з підр. обстав, місця. (Де ...). [...].)

(Речення розпов., неоклич., складне, сполучн., складнопідр. з підр. означ, част. [...], (якими...)

(Речення пит., спонук., складне, сполучн., складнопідр. з підр. обстав, з’ясув. [...], (як...)?)

Вправа 196, с. 118

1. А ви бували на Дніпрових кручах, коли парує вранішній туман? (СПР з підр.част.часу). 2. Де в’ється шлях покручений і гине десь в яру, гнучка верба над кручею вклоняється Дніпру (СПР з підр.част.місця). 3. Як сонце з-за лісу викочує коло червоне, ми дивимось мовчки на плеса прозорі води (СГІР з підр.част.часу). 4. Коли зійшов місяць, небо простелило йому під ноги золотий килим (СПР з підр.част.часу). 5. Дороги іншої не треба, поки зорить Чумацький Шлях (СПР з підр.част.часу). 6. Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія (СПР з підр. част.часу).

Вправа 200, с. 121

Пам’ятка «Як працювати над усним твором-роздумом у публіцистичному стилі»

Твір-роздум слід розпочинати з осмислення його змісту (теми). Необхідно визначити межі теми, а саме:

1) що обов’язково потрібно сказати або написати, щоб тему твору було розкрито;

2) яка думка (теза) для розкриття теми найголовніша;

3) які тези менш важливі, проте потрібні;

4) від яких подробиць слід відмовитися у творі через їхню несуттєвість або неактуальність.

Після цього слід обміркувати головну думку майбутнього твору — висновок, який буде випливати з усього сказаного чи написаного.

Наступний етап роботи над твором — добір фактичного матеріалу та його систематизація.

Вправа 202, с. 123

План твору-роздуму на тему: «Яким я уявляю майбутнє України»

I. Україна була, є й буде.

II. Найвідоміші українці.

2.1. Земляки тут та за кордоном.

2.2. Цікаві факти із життя відомих українців.

2.3. Найзнаменитіші винаходи українців (До 20 ст. і зараз).

2.4. Мої плани щодо розбудови майбутнього моєї країни.

ІІІ. Ліна Костенко: «...Якби кожен усвідомив, що держава — це він, то досі у пас вже була б достойна держава».






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.