УКРАЇНСЬКА МОВА 9 клас - Готові домашні завдання до підручника О. П. Глазової - 2017 рік

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 8 КЛАСІ. ГРАМАТИЧНА ОСНОВА РЕЧЕННЯ. ОДНОСКЛАДНЕ ТА ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ

§ 29. Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку

Вправа 319, с. 182

1. Годі люд дурить, [що] правда в силі[,] сила — в правді, в істині, в добрі (Зв’язок спол. Та безспол.). Схема. 2. Ми не святі[,] у нас були гріхи, [але] боролись ми за правду сміло (Зв’язок спол. та безспол.). 3. Людина йде до краси[,] вона творить її[,] і цим людина відрізняється від усього сущого (Зв’язок спол. та безспол.). 4. Добро, неначе пух[,] його розвіє найменший вітер[,] а ненависть — це чавун[,] котрий тисне давить і розчавлює (Зв’язок спол. та безспол.). 5. Знав я друзів своїх, [що] не мали хвальби, [а] чи зради, [бо] хвальба то є тлінь, [а] від зради немає поради (Зв’язок спол. та безспол.) 6. Сутність моральних цінностей не змінювалася від Конфуція до наших часів[,] лише список їхній доповнювався[, та] ще ставлення до них від покоління до покоління зазнавало змін (3 учнівського твору).

Примітка. У прямокутнику виділено засоби зв’язку — сполучники, сполучні слова та інтонацію (на письмі — розділовий знак).

Вправа 321, с. 182-183

1. Тече вода в синє море[, та] (сполучн., зв’яз.) не витікає[,] (безсполучн. зв’яз.) шука козак свою долю[, а] долі немає (сполучн., зв’яз.). 2. Небо було синіше од моря[,] (безсполучн. зв’яз.) море було синіше од неба[, і] (сполучн, зв’яз.) мені здавалося[, що] (сполучн., зв’яз.) вони заздрять одне одному (М. Коцюбинський). 3. На світі законів чимало[,] (безсполучн. зв’яз.) я нагадаю один[:] (безсполучн. зв’яз.) щоб море не висихало[,] (безсполучн. зв’яз.) потрібно багато краплин (В. Симоненко). 4. Море тому й велике[, що] (сполучн. зв’яз.) не нехтує дрібними річками[:] (безсполучн. зв’яз.) воно раде будь-якій воді (Японське прислів’я). 5. Річки віддавна наповняють море[, та] (сполучн. зв’яз.) це для нього — невелике горе[:] (безсполучн. зв’яз.) повік воно не вийде з берегів (В. Гриценко). 6. Струмок дзюрчить[,] (безсполучн. зв’яз.) роса блищить[, і] (сполучн. зв’яз.) вогнище палає[, і] (сполучн. зв’яз.) ліс гілками верховіть у небесах витає (М. Луків).

Примітка. У прямокутник взято сполучники та сполучні слова (засоби зв’язку у СПР та ССР), розділові знаки у прямокутнику — засоби зв’язку у БСР (інтонація, на письмі — розділовий знак).

Вправа 322, с. 183

Накресліть схему виписаного речення.

[...] : [...], і [...],[...] і [...] : [...], ( як...).

Вправа 323, с. 184

Тема. Зображення рис, схожості близьких по духу геніїв — Т. Шевченка та М. Лисенка.

Головна думка. Творчий доробок Т. Шевченка став основою для ранньої творчості М. Лисенка.

Свій перший твір Микола Лисенко написав па слова Шевченкового «Заповіту», (безсполучн. зв’язок) пізніше ним було створено майже дев’яносто пісень, романсів і хорів на слова Тараса Шевченка, (сполучн., підр. зв’язок) з яких найвідоміші «Мені однаково», «Нащо мені чорні брови».

Мені відомі такі пісні на слова Тараса Шевченка, як: «Думи мої, думи мої», «Розрита могила», «Вітре буйний», «Не нарікаю я на Бога», «Гомоніла Україна», «Гамалія», які є виразником потужної національної ідеї, що є надзвичайно актуальним на даному етапі розбудови нового українського суспільства.

Вправа 324, с. 184

1. Знають діти: є па світі казка, та не знають, де вона живе (В. Бровченко).

2. Мати вірила: земля усе знає, що говорить, чи думає чоловік; вона може гніватись і бути доброю (М. Стельмах),

3. Слово — найтонший дотик до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро (В. Сухомлинський).

Вправа 325, с. 184

1. [...], і [...], (якщо ...). Зорі яскраво миготітимуть на тлі нічного неба, і Місяць усміхатиметься їм своїм ніжним оксамитовим сяйвом, якщо Вітер своєю силою порозганяє темно-сизі, важкі хмари.

2. (Коли ...), [...], але [...]. Коли всі спланують свої робочі графіки, ми вирушаємо із друзями у подорож, але завжди з нами трапляється якась весела пригода, особливо під час зборів.

3. [...], (так що ...), та [...]. Зранку на чорні проталини покрапав дощик, так що вже було по-весняному свіжо, та пахла молоденька травичка.

Вправа 326, с. 184

Вправа 327, с. 185

Вправа 328, с. 186

1. Запам’ятай: прагнути треба не до успіху, а до того, щоб твоє життя мало сенс (А. Ейнштейн). 2. Секрет життєвого успіху такий: будь готовий скористатися будь-якою можливістю задовго до того, як вона з’явиться (Б. Дізраелі). 3. Успіх — це ще не крапка, невдача — це ще не кінець: єдине, що має значення,— це мужність продовжувати боротьбу (В. Черчилль). 4. Починаючи з малого, мрій про велике, якщо почав із простих намірів, неухильно рухайся до складніших: думати треба не лише про завтрашній день, а й про майбутнє — тільки тоді ти зможеш докричатися до всього світу! (С. Джобс).

Стів Джобс — американський підприємець і винахідник. Був засновником, членом ради директорів і CEO (генеральним директором) корпорації Apple Inc.

Опис пам’ятника Стіву Джобсу в Одесі в художньому стилі

Пам’ятник Стіву Джобсу в Одесі руки молодого винахідника Кирила Максименко являє собою скульптуру, присвячену радше не самому Джобсу, а його дітищу Apple. Цей витвір мистецтва являє собою двометрову долоню з металобрухту[,] пальці якої розкриті [та] чітко можна простежити за кожною фалангою. З першого погляду вражає сама долоня [—] її висота понад два метри[, а] також матеріали[, що] їх використав митець. Це звичайний металобрухт (шестерні, болти, підшипники та ін.) вагою понад 300 кг! Середина монумента — це порожнина[, що] являє собою фірмове надкушене яблуко Apple[, за яким] видніється символ життя — невеличке дерево, посаджене за скульптурою[, але] складається враження[, що] воно росте саме із неї. Це — перший в СНД пам’ятник батьку-засновнику компанії Аррle[, і] міська рада Одеси стверджує[, що] вночі пам’ятник буде підсвічуватися неоновим світлом[, а] навколо нього зроблять зону безкоштовного Wi-Fi.

Вправа 329, с. 186

1. Виховати в собі Людину — найголовніше; якщо інженером можна стати за п’ять років, то вчитися на людину треба все життя (В. Сухомлинський). 2. Порожні кишені ніколи не завадять нам стати тими, ким ми хочемо бути; завадити цьому можуть тільки порожні голови і порожні серця (Н. Пил). 3. Все, що ти маєш зробити, ти зробиш краще за інших, і все, що є для тебе важливим, не зробить ніхто, крім тебе (С. Жадай).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити