Конспекти уроків Образотворче мистецтво 2 клас за підручником О.В. Калініченко

ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ


2 клас. МОВА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

(35 годин; 1 година на тиждень; 3 години — резервний час)

з/п

Дата

уроку

Зміст

навчального матеріалу

Тема уроку

Матеріали та інструменти

І СЕМЕСТР

Тема 1. МОВА ГРАФІКИ ТА ЖИВОПИСУ (8 год)

1


Бесіда «Мистецтво в нашому житті». Пропедевтичне ознайомлення з видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в них

Калейдоскоп

вражень

Олівці, кулькові та гелеві ручки, фломастери

2


Початкові уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва; основні графічні матеріали та інструменти

Лісова галявина

Фломастери або гелеві ручки

3


Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. Елементарні графічні способи передавання характеру поверхні, форми та декору зображуваних предметів

Свято врожаю

Кольорові олівці

4


Силуетно-площинне зображення квітів, дерев. Ознайомлення з технікою «ґратографія»

Таємниці

квіткових

силуетів

Парафінові свічки, мило, туш, пензлики, зубочистки

5


Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця

Чарівна палітра

Гуаш, пензлі

6


Колір — головний засіб виразності живопису. Передавання багатства кольорів та відтінків у роботі з натури

Живописне

яблуко

Гуаш, пензлі

7


Основні, похідні, теплі, холодні кольори (актуалізація знань)

Осінні кольори

Гуаш, пензлі

8


Уведення понять «хроматичні», «ахроматичні» кольори. Збагачення палітри колірних відтінків

Наближається

зима

Гуаш, пензлі

Тема 2. МОВА СКУЛЬПТУРИ, АРХІТЕКТУРИ Й ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА (7 год)

9


Елементарні поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки; матеріали для роботи художника-скульптора

Лісовичок-чарівничок

Пластилін, стеки

10


Поняття про об’єм і фактуру як засоби виразності скульптури

Красуня черепаха

Глина або пластилін, стеки

11


Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні у рельєфі

Золота рибка

Глина або пластилін, стеки

12


Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Основні елементи архітектурних споруд

Чарівний

будиночок

Гуаш, пензлі

13


Силуетне зображення будівель.

Спроби передавання просторового явища загороджування в зображенні архітектурних об’єктів

Місто митців

Кольоровий папір, ножиці, клей

14


Початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та засоби його виразності (декоративні форми й колір, орнамент)

Новорічний

сувенір

Солоне тісто, стеки

15


Розширення уявлень про симетричну форму та роль вісі симетрії в її побудові. Поєднання силуетної форми й декору

Чарівна ялинка

Кольоровий папір, ножиці, клей

УЗАГАЛЬНЕННЯ (1 год)

16


Узагальнення знань про основні види та жанри образотворчого мистецтва

Перевір себе

Олівці, гуаш, пензлі

з/п

Дата

уроку

Зміст

навчального матеріалу

Тема уроку

Матеріали та інструменти

II СЕМЕСТР

Тема 3. КОМПОЗИЦІЙНІ ПРИЙОМИ У ГРАФІЦІ ТА ЖИВОПИСІ (9 год)

17


Композиційні засоби досягнення художньої виразності зображення (обрання формату, розміру зображення)

Зимові розваги

Гуаш, пензлі

18


Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові

Мистецькі захоплення дітей

Олівці

або фломастери

19


Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування на площині великих та малих елементів

Таємниці композиції

Кольоровий та білий папір, ножиці, клей

20


Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції

Сонце — господар неба

Кольоровий та білий папір, ножиці, клей

21


Статична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об’єктів (вітер)

Пригоди вітерцю

Кольорові олівці

22


Способи передавання глибини простору за принципом «ближче — нижче», «ближче — більше», «далі — вище», «далі — менше»

Смачний десерт

Гуаш, пензлі

23


Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. Досягнення рівноваги в асиметричній композиції

Квіти

на підвіконні

Графічні матеріали (за вибором учнів)

24


Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації

Знайомство з колоритом

Гуаш, пензлі

25


Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування

Весна прийшла

Гуаш, пензлі

Тема 4. КОМПОЗИЦІЙНІ ПРИЙОМИ В СКУЛЬПТУРІ ТА ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ (8 год)

26


Розширення поняття про пропорції тіл тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення

Кішка з мишкою помирилися

Пластилін, стеки

27


Формування художньо-конструктивних навичок створення статичного чи динамічного образу в скульптурі (круглій або рельєфі)

Африканські

мандри

Пластилін, стеки

28


Декоративна стилізація форми (рослини, птахи). Створення декоративних образів в об’ємі

Птахи навесні

Пластилін, стеки

29


Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин

Веселий коник

Пластилін (глина, солоне тісто), стеки

ЗО


Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України

Великодні

писанки

Гуаш, пензлі

31


Використання стилізації та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту

Секрети

веселого

орнаменту

Гуаш, пензлі

32


Обрання формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції

Фантастичний

звір

Гуаш, пензлі

33


Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням тощо

Квіткова

галявина

Різнокольоровий папір, паперові серветки жовтого кольору, ножиці, клей

УЗАГАЛЬНЕННЯ (2 год)

34


Узагальнення знань з образотворчого мистецтва

Перевір себе


35



Зустрічаємося з літом





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити