Конспекти уроків Образотворче мистецтво 2 клас за підручником О.В. Калініченко

ОРІЄНТОВНІ ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ


Тема 3. КОМПОЗИЦІЙНІ ПРИЙОМИ У ГРАФІЦІ ТА ЖИВОПИСІ (9 годин)

 


Урок № 17. ЗИМОВІ РОЗВАГИ


Мета:

•  ознайомити учнів з композиційними засобами досягнення художньої виразності зображення (обрання формату, розміру зображення), звернути увагу на передавання рухів людини у зображенні;

•  розвивати спостережливість, уяву, формувати естетичні почуття, смак;

•  виховувати охайність під час роботи.

Оснащення

•  Матеріали та інструменти: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

•  Зоровий ряд: репродукції картин (О. Шибанова «У дитячому містечку»; В. Суриков «Узяття снігової фортеці»; Ф. Сичков «Ліплення сніговика», «Катання з гір»); схеми з зображеннями тіла людини в русі.

•  Літературний ряд: А. Качан «Щедра зима».

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

   1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

   2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

•  Яка зараз пора року?

•  Чи подобається вам гуляти на вулиці взимку?

•  В які ігри ви зазвичай граєтеся взимку на вулиці?

   3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель (декламує вірш)

ЩЕДРА ЗИМА

Зима насипала снігів

І побілила нашу хату.

Для лиж, санчат і ковзанів

Настало довгожданне свято...

...В ці дні село, де я живу,

Аж помолодшало від снігу:

Хто ліпить бабу снігову,

Хто в сніжки грається. Потіха!

(А. Качан)

   4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Настала зима. Довго чекали її дітлахи. Із першим пухнастим сніжком повибігали вони на вулицю, прихопивши із собою і санчата, і лижі. А щойно стало можливим катання на ковзанах, то навіть мороз не може загнати їх додому. Цей чудовий настрій майстерно передають у своїх роботах різні художники (демонстрування наочності).

Розглядаючи роботи художників, зверніть увагу на те, що відбувається на цих картинах: стоять чи рухаються зображені на них люди?

Щоб передати рух людей на своїх роботах, художники використовують деякі прийоми — нахил тулуба, згин руки у лікті чи плечі, згин ноги у коліні тощо.

Сьогодні ми станемо художниками, які зображують не просто зиму, зимову природу, а розваги дітей взимку. Для того щоб вам було легше це зобразити у власному творі, погляньте, як це зробили художники (аналізування наочності: Ф. Сичков «Ліплення сніговика», «Катання з гір»).

Зверніть увагу на схеми, що допоможуть намалювати ці рухи (аналізування схеми зображення тіла людини врусі).

♦ Чи звернули ви увагу на те, як розміщують художники зображення?

Ви вже знаєте, що аркуш паперу можна розташовувати горизонтально або вертикально. Давайте порівняємо дві роботи одного художника Ф. Сичкова — «Ліплення сніговика» та «Катання з гір».

♦ Чим вони відрізняються?

Коли художник хоче показати, що гірка, з якої діти весело з’їжджають

на санчатах, дуже велика, він розміщує зображення вертикально. А ось зовсім інша робота — «Ліплення сніговика». Тут автор показує, як захоплено діти роблять снігові кулі, як багато для цього необхідно снігу. Саме тому він і розташовує зображення горизонтально.

Ф. Сичков «Катання з гір»

Фізкультхвилинка

   5. ІНСТРУКТАЖ

Учитель. Але це ще не останні таємниці художника. Подивіться уважно, кого художник зобразив великого розміру. Правильно, дітей. Це тому, що діти є головними персонажами його творів.

Тому, коли ви малюватимете власні роботи, пам’ятайте, що головне в творі, до чого необхідно привернути увагу глядача, завжди малюють більшого розміру.

   6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Зображення веселих зимових ігор з урахуванням формату та розміру зображення

   7. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

♦ Які зимові ігри ви намалювали?

♦ Як під час малювання можна передати рухи людей?

♦ Що вам у цьому стане у пригоді?

   8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, олівці або фломастери; розпитати друзів про їх мистецькі захоплення.

3. Проголошення уроку завершеним.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити