Вивчення Біології в 6 класі - розробки уроків - І.В. Олійник 2014
Тема 3. Рослини
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2. РОСЛИНИ
Мета: визначити рівень засвоєння учнями основних понять та навчального матеріалу з теми «Рослини», оцінити знання учнів про основні процеси життєдіяльності рослин та вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою та функціями органів.
І варіант
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Гамети — це:
A) особливі органи;
Б) особливі тканини;
B) статеві клітини;
Г) речовини, необхідні для життя.
2. Головні частини квітки:
A) маточка і пелюстки;
Б) тичинки і маточки;
B) пелюстки і квітконіжка;
Г) чашолистики й пелюстки.
3. Суцвіття бувають:
A) прості і складні;
Б) однодомні та дводомні;
B) самозапильні та перехреснозапильні;
Г) поодинокі та зібрані групами.
4. У ромашки, соняшника, айстри суцвіття:
A) головка;
Б) щиток;
B) зонтик;
Г) кошик.
5. У вітрозапильних рослин квітки:
A) поодинокі та яскраві;
Б) дрібні та зібрані у суцвіття;
B) великі з привабливим запахом;
Г) мають яскраву оцвітину.
6. Із заплідненої яйцеклітини буде утворюватись:
A) зигота;
Б) ендосперм;
B) зародковий корінець;
Г) зародкова брунечка.
7. Плід утворюється:
A) у насінних рослин;
Б) у всіх рослин;
B) тільки в квіткових рослин;
Г) у комахозапильних рослин.
8. За будовою насіння рослин поділяють на:
A) двосім’ядольні та багатосім’ядольні;
Б) односім’ядольні та багатосім’ядольні;
B) однодольні та дводольні;
Г) односім’ядольні та двосім’ядольні.
9. Систематика — це наука, яка вивчає:
A) будову суцвіть;
Б) взаємозв’язки живих організмів між собою;
B) різноманітність живих організмів та їх класифікацію;
Г) будову живих організмів.
10. С.Г. Навашин —
A) основоположник систематики;
Б) відкрив процес запилення;
B) відкрив процес подвійного запліднення;
Г) поділив рослини на вищі та нижчі.
11. Завдання на встановлення відповідності.
11. Установіть відповідність між назвою рослини та властивим їй типом листків.
А) прості черешкові листки |
1. конюшина |
Б) сидячі листки |
2. клен |
В) пальчастоскладні |
3. пшениця |
Г) трійчастоскладні |
4. каштан |
12. Установіть відповідність між назвою органа та виконуваною ним функцією.
А) корінь |
1. Здійснює процес фотосинтезу. 2. Є опорою, виконує провідну функцію. 3. Закріплює рослину в ґрунті. 4. Захищає зародок. |
Б) листок |
|
В) стебло |
|
Г) насінина |
III. Завдання на встановлення послідовності процесу.
13. Установіть послідовність процесу утворення плодів.
A) запилення;
Б) цвітіння;
B) запліднення;
Г) утворення насіння та плодів.
14. Розмістіть наведені таксономічні категорії у висхідному порядку.
A) клас;
Б) родина;
B) вид;
Г) відділ.
IV. Завдання відкритого типу.
15. Охарактеризуйте будову квітки. Поясніть значення квітки в життєдіяльності рослин.
II варіант
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Маточка квітки складається з:
A) квітконіжки та квітколожа;
Б) тичинкової нитки та пиляка;
B) приймочки, стовпчика та зав’язі;
Г) чашечки та віночка.
2. Квітки бувають:
A) одностатеві та двостатеві;
Б) одностатеві та багатостатеві;
B) багатостатеві та двостатеві;
Г) нестатеві та багатостатеві.
3. До простих суцвіть належать:
A) кошик і волоть;
Б) зонтик і складний зонтик;
B) китиця і колос;
Г) волоть і головка.
4. У конвалії, смородини, черемхи, суцвіття:
A) простий колос;
Б) щиток;
B) складний колос;
Г) китиця.
5. У комахозапильних рослин квітки переважно:
A) великі з привабливим запахом;
Б) дрібні, безбарвні;
B) без нектарників, з великими пиляками;
Г) утворюють багато сухого пилку.
6. Зернівка кукурудзи, жолудь дуба — це:
A) багатонасінні сухі плоди;
Б) сухі нерозкривні плоди;
B) сухі розкривні плоди;
Г) однонасінні соковиті плоди.
7. В утворенні плоду беруть участь:
A) тичинки і маточки;
Б) пелюстки та чашолистики;
B) квітконіжка і оцвітина.
Г) зав’язь маточки та інші частини квітки.
8. Плоди та насіння можуть поширюватись:
A) тільки вітром та людиною;
Б) транспортом та водою;
B) вітром, водою, тваринами, людиною;
Г) самопоширенням та тваринами.
9. Органами вегетативного розмноження можуть бути:
A) корінь, стебло, квітка;
Б) листок, насіння, плід;
B) корінь, пагін, листок;
Г) насіння, корінь, квітка.
10. Міжнародна видова назва подається:
A) українською мовою;
Б) російською мовою;
B) латинською мовою;
Г) англійською мовою.
II. Завдання на встановлення відповідності:
11. Установіть відповідність між типом плоду та рослиною, для якого він характерний.
А) супліддя |
1. квасоля |
Б) кістянка |
2. капуста |
В) біб |
3. слива |
Г) стручок |
4. ананас |
12. Установіть відповідність між назвою рослини та властивим їй способом поширення плодів та насіння.
А) вітром |
1. горобина |
Б) водою |
2. розрив-трава |
В) птахами |
3. кульбаба |
Г) саморозкиданням |
4. латаття біле |
III. Завдання на встановлення послідовності.
13. Установіть послідовність етапів розвитку рослинного організму.
A) насіння;
Б) проросток;
B) цвітіння;
Г) доросла рослина.
14. Розмістіть наведені таксономічні категорії у низхідному порядку:
A) родина;
Б) клас;
B) вид;
Г) царство;
Д) відділ.
IV. Завдання відкритого типу.
15. Яке біологічне значення плодів у житті рослин?