Вивчення Біології в 6 класі - розробки уроків - І.В. Олійник 2014
Тема 4. Різноманітність рослин
МОХИ. СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ МОХІВ, ПРИСТОСУВАЛЬНІ РИСИ БУДОВИ І ПРОЦЕСІВ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Мета: сформувати знання про характерні особливості мохів, їх життєвий цикл; вивчити ознаки ускладнення їхньої організації (порівняно з водоростями) і риси пристосованості до умов життя; ознайомити з різноманітністю мохів.
Основні поняття і терміни: мох, життєвий цикл, гаметофіт, спорофіт, спорогон, однодомна рослина, дводомна рослина.
Обладнання: таблиця «Мохи», гербарій «Мохи», живі екземпляри деяких мохів.
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
I. Перевірка домашнього завдання. (Самостійна робота учнів).
Із переліку слів вибрати ті, які відповідають характеристикам вищих спорових рослин: ризоїди, спори, слань, корінь, квітка, спорофіт, тканина, клітина, гаметофіт, архегоній, яйцеклітина, насіння, брунька, плід, сперматозоїд, запліднення, зигота, зародок.
II. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда).
1. Які відділи рослин належать до спорових рослин?
2. Які з цих рослин є вищими споровими рослинами? Чому?
3. Де в природі ви зустрічали мох?
4. Яка умова є необхідною для існування мохів? Чому?
III. Закріплення знань учнів. (Самостійна робота учнів на основі здобутих знань про водорості та вищі спорові рослини).
Заповнити таблицю «Порівняльний аналіз будови водоростей і вищих спорових рослин».
Ознаки |
Водорості |
Вищі спорові рослини |
1. Будова рослинного організму |
||
2. Наявність рослинних тканин |
||
3. Середовище існування |
||
4. Способи розмноження |
||
5. Відділи рослин |
IV. Домашнє завдання.
Вивчити § підручника.
Підготувати міні-проект «Як утворився торф і кам’яне вугілля».