Вивчення Біології в 6 класі - розробки уроків - І.В. Олійник 2014

Тема 4. Різноманітність рослин
МОХИ. СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ МОХІВ, ПРИСТОСУВАЛЬНІ РИСИ БУДОВИ І ПРОЦЕСІВ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Мета: сформувати знання про характерні особливості мохів, їх життєвий цикл; вивчити ознаки ускладнення їхньої організації (порівняно з водоростями) і риси пристосованості до умов життя; ознайомити з різноманітністю мохів.

Основні поняття і терміни: мох, життєвий цикл, гаметофіт, спорофіт, спорогон, однодомна рослина, дводомна рослина.

Обладнання: таблиця «Мохи», гербарій «Мохи», живі екземпляри деяких мохів.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Перевірка домашнього завдання. (Самостійна робота учнів).

Із переліку слів вибрати ті, які відповідають характеристикам вищих спорових рослин: ризоїди, спори, слань, корінь, квітка, спорофіт, тканина, клітина, гаметофіт, архегоній, яйцеклітина, насіння, брунька, плід, сперматозоїд, запліднення, зигота, зародок.

II. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда).

1. Які відділи рослин належать до спорових рослин?

2. Які з цих рослин є вищими споровими рослинами? Чому?

3. Де в природі ви зустрічали мох?

4. Яка умова є необхідною для існування мохів? Чому?

III. Закріплення знань учнів. (Самостійна робота учнів на основі здобутих знань про водорості та вищі спорові рослини).

Заповнити таблицю «Порівняльний аналіз будови водоростей і вищих спорових рослин».

Ознаки

Водорості

Вищі спорові рослини

1. Будова рослинного організму



2. Наявність рослинних тканин



3. Середовище існування



4. Способи розмноження



5. Відділи рослин



IV. Домашнє завдання.

Вивчити § підручника.

Підготувати міні-проект «Як утворився торф і кам’яне вугілля».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити