ВИВЧЕННЯ БІОЛОГІЇ в 6 класі - Конспекти уроків

Тема 4. Різноманітність рослин

УРОК 54. ЕКОЛОГІЧНІ ГРУПИ РОСЛИН (ЗА ВІДНОШЕННЯМ ДО СВІТЛА, ВОДИ, ТЕМПЕРАТУРИ)

Мета: дати визначення поняття «екологія», «довкілля», «екологічні фактори»; розкрити значення абіотичних, біотичних факторів, вказати на взаємозв’язки між ними.

Основні поняття і терміни: екологія, екологічні фактори, абіотичні, біотичні, антропічні фактори; оптимальні та граничні, або екстремальні, критичні умови; рослини світлолюбні, тіньолюбні, тіньовитривалі; рослини короткого і довгого дня.

Обладнання: таблиця «Екологічні фактори», кімнатні рослини (бегонія, бальзамін, кактус), гербарні екземпляри рослин світлолюбних, тіньолюбних, тіньовитривалих.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда).

1. Які умови необхідні для життя рослин?

2. Чи всі рослини потребують однакових умов життя?

3. Які рослини мешкають навколо нас: у парку, в саду, на городі, в полі.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення учнів з основними екологічними поняттями. (Розповідь учителя зі складанням схем).

Слово «екологія» походить від двох грецьких слів: ойкос — помешкання, місцеперебування, логос — вчення. Це наука про зв’язки організмів між собою та з навколишнім середовищем. Термін «екологія» вперше був введений німецьким вченим Е. Геккелем у 1866 році.

а) Довкілля, або середовище існування — це все, що оточує живий організм.

б) Екологічні фактори — це елементи середовища, що здійснюють вплив на живі організми

2. Вплив світла на життя рослин. (Бесіда з демонструванням гербарних екземплярів рослин, кімнатних рослин і складанням схем на дошці).

3. Вплив температури на життя рослин. (Бесіда з демонструванням гербарних екземплярів і складання схеми на дошці).

4. Значення води в житті рослин. (Розповідь учителя з елементами бесіди, демонстрування гербарних екземплярів, кімнатних рослин, складання схеми).

III. Закріплення знань учнів. (Гра на знання походження термінів «Знайди пари»).

оикос

вчення

логос

людина

антропос

житло

походження

генос

IV. Домашнє завдання.

Вивчити § підручника.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити