Вивчення Біології в 6 класі - розробки уроків - І.В. Олійник 2014

Тема 4. Різноманітність рослин
ЖИТТЄВІ ФОРМИ РОСЛИН. ПРИСТОСУВАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ ЖИТТЄВИХ ФОРМ

Мета: дати поняття про життєві форми рослин, які відображають характер пристосованості до умов довкілля, розширити знання про особливості зовнішньої будови органів рослинного організму.

Основні поняття і терміни: життєва форма, флора, рослинність, ярусність.

Обладнання: таблиця «Ярусність у мішаному лісі», малюнки життєвих форм рослин.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Актуалізація знань учнів. (Бесіда).

1. Як поділяються рослини за зовнішнім виглядом?

2. Чим вони відрізняються?

3. Наведіть приклади дерев, кущів, трав’янистих рослин.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Різноманітність рослин та їх життєві форми. (Розповідь учителя з елементами бесіди і складанням схеми).

Життєва форма рослин — це зовнішній вигляд, що відображає характер пристосованості до умов довкілля.

2. Характерні ознаки дерев та їх різноманітність. (Розповідь учителя з елементами бесіди).

У дерев стебло багаторічне, здерев’яніле, або стовбур.

3. Характеристика кущів та їх різноманітність. (Розповідь учителя з елементами бесіди).

Характерні ознаки кущів:

• рослини багаторічні;

• зі здерев’янілими бічними пагонами, що відходять від первинного пагона біля поверхні ґрунту.

4. Характеристика трав та їх різноманітність. (Розповідь учителя з елементами бесіди).

Трави — це однорічні, дворічні та багаторічні рослини, які мають м’яке (соковите) стебло.

5. Просторове розташування рослин. Ярусність. (Розповідь учителя з елементами бесіди і складанням схеми).

6. Поняття про флору. (Розповідь учителя з демонструванням малюнків із зображенням рослинності та флори різних територій).

Флора — це сукупність видів рослин, що зростають на певній території.

III. Закріплення знань учнів. (Бесіда).

1. Які ви знаєте життєві форми рослин?

2. Що таке ярусність?

3. Що таке флора?

IV. Домашнє завдання.

Вивчити § підручника.

• Описати ярусність листяного лісу.

• Чи існує ярусність у штучній екосистемі (на городі, у саду чи на полі)?

• Дібрати: загадки, вірші, прислів’я, легенди про ясен, барвінок, тополю, калину й інші рослини.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити