Вивчення Біології в 6 класі - розробки уроків - І.В. Олійник 2014

Екскурсії
ЕКСКУРСІЯ № 1 - Гриби

Тема. Різноманітність рослин рідного краю.

Мета: ознайомити учнів із рослинами, що зростають у найближчому оточенні; узагальнити знання про різноманітність рослин, необхідності дотримання правил поведінки у природі; привчати до бережливого використання природних ресурсів і охорони природи.

Основні поняття і терміни: природа, живі організми, рослини, життєві форми, екологічні групи, царства.

Обладнання: атласи-визначники, олівці, блокноти, лінійки, лупи, коробочки для плодів та насіння, папки, фотоапарати тощо.

Місце проведення екскурсії: територія школи, парк (сквер, сад, гай тощо).

I. План проведення екскурсії.

1. Повідомлення теми та мети екскурсії; поділ учнів на групи (4-5 учнів у кожній). Роз’яснення завдань для самостійної роботи.

2. Правила безпеки під час проведення екскурсій.

3. Організований вихід зі школи до місця проведення екскурсії.

4. Коротка характеристика угруповання, особливості окремих видів організмів, їх зв’язок з умовами навколишнього середовища.

5. Самостійна робота учнів у групах за завданнями на розподілених ділянках.

II. Завдання для самостійної роботи учнів у групах.

1. Виміряйте ділянку 25 х 12 м, дайте характеристику її рельєфу, особливостей ґрунту, вологості, освітленості.

2. Визначте, які організми проживають на даній території, до яких царств вони належать.

3. Встановіть, які зв’язки існують між рослинами, тваринами та іншими групами організмів, яке біологічне значення цих взаємозв’язків.

4. Опишіть рослини, які ростуть на дослідній ділянці за таким планом:

а) група рослин за ознаками будови (водорості, мохи, хвощі, плауни, папороті, голонасінні і покритонасінні).

б) життєві форми рослин (дерева, кущі, напівкущі; багаторічні, дворічні, однорічні трави).

в) екологічні групи рослин (світлолюбні, тіньовитривалі, тіньолюбні, водяні, вологолюбні, посухостійкі, холодостійкі, теплолюбні).

Назви рослин визначте за допомогою атласів-визначників.

5. Спостерігайте за змінами, що відбуваються в житті різних рослин (забарвлення листків, цвітіння, запилення, достигання плодів і насіння тощо).

6. Зберіть листки різних рослин для гербарію, а плоди і насіння — для колекції.

7. Зверніть увагу на красу природи, поєднання різних форм життя. Згадайте поетичні описи природи. Продекламуйте вірш про природу та її красу.

III. Підведення підсумків екскурсії.

IV. Домашнє завдання.

1. Із зібраного на екскурсії природного матеріалу виготовте гербарії та колекції для використання на уроках біології.

2. Продовжуйте спостерігати за досліджуваними рослинами у літній час, дані спостережень записуйте у зошит.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити