Вивчення Біології в 6 класі - розробки уроків - І.В. Олійник 2014

Тема 1. Клітина
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1

Тема. Будова світлового мікроскопа та робота з ним

Мета: поглибити знання учнів про будову світлового мікроскопа та навчити прийомам роботи з ним.

Обладнання: світловий мікроскоп, інструктивна картка щодо роботи з мікроскопом, постійний мікропрепарат «Епідерма соковитої луски цибулі», підручник.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Актуалізація опорних знань учнів. (Біологічний диктант)

Замість крапок запишіть назви частин мікроскопа, функції яких вказано.

Головною частиною мікроскопа є... ... , вставлені в трубку, або тубус. У верхньому кінці тубуса міститься ... , який складається з оправи і двох збільшувальних стекол. На нижньому кінці тубуса міститься ... , який складається з оправи і кількох збільшувальних стекол.

Тубус прикріплений до ... . За допомогою ... тубус можна піднімати й опускати. До штатива прикріплені також ... ... , у центрі якого є отвір, і під ним ... , яка уловлює та спрямовує світло в отвір предметного столика. Під предметним столиком міститься ... , що регулює потік світла, яке надходить.

II. Виконання практичної роботи № 1.

Інструктивна картка

1. Огляньте зовнішній вигляд світлового мікроскопа, вивчіть його будову. Знайдіть тубус, окуляр та об’єктив, штатив із предметним столиком та дзеркалом, гвинти, діафрагму. З’ясуйте, яке значення має кожна частина.

2. Позначте на малюнку і підпишіть частини мікроскопа.

Будова світлового мікроскопа

3. Визначте, у скільки разів збільшує мікроскоп за формулою:

X мікроскопа = X окуляра х X об’єктива.

4. Мікроскоп поставте ручкою штатива до себе проти лівого плеча на 2-3 см від краю стола. Проти правого плеча поряд з мікроскопом залиште вільне місце.

5. Протріть м’якою ганчіркою (не натискаючи) дзеркало, стекла об’єктива й окуляра.

6. Спрямуйте дзеркалом світло в отвір предметного столика; освітленість перевірте через окуляр.

7. Помістіть готовий мікропрепарат «Епідерма соковитої луски цибулі» на предметний столик у центрі отвору.

8. За допомогою гвинта повільно і плавно опустіть зорову трубку майже до препарату, а потім подивіться в окуляр і підніміть її до появи зображення мікропрепарату.

9. Закріпіть мікропрепарат двома затискачами й уточніть наведення (трохи опустіть чи підніміть гвинтом зорову трубку).

10. Після роботи обережно протріть стекла об’єктива й окуляра. Мікроскоп поставте у футляр.

11. На основі виконаної роботи зробіть відповідні висновки, у яких зазначте:

а) чому з мікроскопом слід працювати обережно, без поспіху і різких рухів;

б) які переваги світлового мікроскопа порівняно з ручною і штативною лупами;

в) чому за допомогою світлового мікроскопа не можна вивчати непрозорі предмети.

III. Домашнє завдання.

1. Повторити § підручника.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити