Уроки біології 7 клас - Буяло Тетяна 2008
Розділ І. Рослини
Тема 1. Будова та життєдіяльність рослин (на прикладі покрито-насінної дводольної рослини)
Тематична атестація “Будова та життєдіяльність рослин”
Варіант 1
I рівень (1 бал за запитання)
1. Виберіть правильну відповідь.
Рослинний світ класифікують на такі основні систематичні категорії:
а) вид; г) родина; е) ряд; з) тип;
б) клітина; ґ) клас; є) порядок; и) біосфера;
в) рід; д) царство; ж) відділ; і) екосистема.
2. Викресліть зайве.
Рослинами з найближчого оточення є: подорожник, кульбаба, фінікова пальма, каштан, калина, верба, кипарис, тис, грицики.
3. З поданого переліку основних процесів життєдіяльності виберіть ті, які властиві рослинам:
а) необмежений ріст;
б) обмежений ріст;
в) фотосинтез;
ґ) дихання;
г) транспорт речовин;
е) відповідь на подразнення;
д) живлення;
є) рух;
ж) здатність до переміщення.
4. Доповніть речення.
Тканина, функція якої полягає в здійсненні фотосинтезу, поглинанні й запасанні речовин, називається:__ .
5. Наведіть 3 приклади:
Рухів рослин ______________________________________.
II рівень (2 бали за запитання)
6. Дайте відповідь на запитання.
Що таке листок? ____________________________________________.
Які функції листка? ____________________________________________.
7. Охарактеризуйте орган за поданим планом:
— зовнішня будова кореня — ______________________
— види коренів — ________________________________
— типи кореневих систем — ________________________
— видозміни кореня — ____________________________
III рівень (3 бали за запитання)
Порівняйте прості та складні листки, типи їх жилкування, розташування на стеблі (листкорозміщення).
Варіант 2
I рівень (1 бал за запитання)
1. Виберіть правильну відповідь.
Тваринний світ класифікують на такі основні систематичні категорії:
а) вид; г) родина; е) ряд; з) тип;
б) клітина; ґ) клас; є) порядок; и) біосфера;
в) рід; д) царство; ж) відділ; і) екосистема.
2. Доповніть речення.
Середовищем для життя для таких організмів є: блоха — ____________, голуб —________________ ____________________, окунь — ____________________, кріт — _____________________.
3. З поданого переліку складових клітини виберіть ті, які наявні лише у клітинах рослин:
а) оболонка;
б) цитоплазма;
в) ядро;
ґ) пластиди;
г) вакуолі;
д) апарат Гольджі;
е) рибосоми;
є) мітохондрії;
ж) ендоплазматична сітка.
4. Закінчіть речення.
Тканина, функція якої полягає в здатності рослини витримувати значну масу, протистояти вітру, дощу і снігу, називається: _____________________________.
5. Наведіть 3 приклади:
Господарської цінності рослин _____________________________________________.
II рівень (2 бали за запитання)
6. Дайте відповідь на запитання.
Що таке корінь? ______________________________________.
Які функції кореня? ____________________________________________.
7. Охарактеризуйте орган за поданим планом:
— будова пагона — ____________________________________________
— видозміни пагона — _________________________________________.
III рівень (3 бали за запитання)
Порівняйте процеси фотосинтезу та дихання у рослин.