Уроки біології 7 клас: книжка для вчителя - О.М. Кулініч 2015

Різноманітність тварин
РІЗНОМАНІТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ КОМАХ

УРОКИ БІОЛОГІЇ - 7 клас - до підручника Л. І. Остапченко

Найбільша війна у світі - війна людини з комахами

Л. Говард

Мета уроку: сформувати поняття про різноманітність і роль у природі й значення в житті людини представників комах. Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення. Виховувати любов до живих організмів.

Основні поняття: групи комах: прямокрилі, таргани, жуки, перетинчастокрилі, двокрилі, метелики.

Обладнання і матеріали: колекції комах, таблиці: «Різноманітність комах», малюнки, картки, фотографії комах, відеофрагменти «Різноманітність комах».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

(хв)

Форми і методи діяльності вчителя

Результат діяльності

І. Організаційний етап

1

Організація класу.

Розминка «Поясни епіграф»

Налаштування на продуктивну працю

II. Актуалізація опорних знань

5

Взаємоопитування «Бумеранг» за темою домашнього завдання

Актуалізація опорних знань для подальшої роботи на уроці

III. Мотивація навчальної діяльності

2

Прийом «Здивуй! Зацікав!» - цікава інформація з теми

Зацікавлення матеріалом, що буде вивчатися на уроці

IV. Засвоєння нових знань

18

4

Міні-проекти учнів (випереджувальне завдання).

Робота з підручником над створенням конспекту

Первинне засвоєння знань.

Створення опорного конспекту «Роль комах у житті людини»

V. Узагальнення і систематизація знань

7

3

Колективна робота над заповненням таблиці.

Гра «Відгадай задумане», робота в парах

Оформлення таблиці «Різноманітність і значення комах». Закріплення вивченого

VI. Підсумки

2

2

Повторне обговорення епіграфа. Вправа «Снігова грудка»

Деталізація проблеми, висновки. Підбиття підсумків, виділення головного

VII. Домашнє завдання

1

Репродуктивне домашнє завдання. Робота з підручником і зошитом

Ефективне засвоєння матеріалу, повторення вивченого раніше

І. Організаційний етап.

1. Організація класу.

2. Розминка «Поясни епіграф»: учні намагаються пояснити епіграф, навівши приклади боротьби людини з комахами.

II. Актуалізація опорних знань.

Взаємоопитування учнів «Бумеранг» за темою домашнього завдання: будова комах, пристосування до життя в різних середовищах (учитель координує напрям запитань).

III. Мотивація навчальної діяльності.

Цікава інформація про комах - прийом «Здивуй! Зацікав!».

Щоб зібрати 1 кг меду, бджолам потрібно зібрати нектар з 19 млн квіток. Одна бджола за день облітає 7 тисяч квіток.

Один мурашник здатний захистити від шкідників 1 га лісу. Мурашки розносять насіння рослин, роблять ходи в ґрунті, сприяючи його вентиляції.

IV. Засвоєння нових знань.

1. Міні-проекти учнів щодо різноманітності комах: група 1 - «Прямокрилі»; група 2 - «Таргани»; група 3 - «Жуки»; група 4 - «Перетинчастокрилі»; група 5 - «Метелики»; група 6 - «Двокрилі».

2. Робота з підручником з вивчення різноманітності та значення комах (с. 46-50). Складання опорного конспекту «Роль комах у житті людини».

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Колективне складання таблиці «Різноманітність і значення комах».

Група комах

Представники

Особливості будови

Значення

Прямокрилі

     

Таргани

     

Жуки

     

Перетинчастокрилі

     

Метелики

     

Двокрилі

     

2. Гра «Відгадай задумане»: учні в парах складають характеристики комах. Потім зачитують учням класу. Приклади:

Має колючо-сисний ротовий апарат; личинка розвивається у воді, самець живиться нектаром, має два крила, самка живиться кров’ю, коли летить - дзижчить (комар).

Має гризучий ротовий апарат, личинка схожа на дорослу комаху, має надкрила, схожі на надкрила жуків; довгі вусики, плоске тіло, поширена комаха в житлі людини, живиться продуктами харчування, є переносником шкідливих бактерій (тарган).

VI. Підсумки.

1. Повторне обговорення епіграфа (учні аргументують свої думки).

2. Підбиття підсумків з використанням вправи «Снігова грудка»: слово, речення, запитання за темою уроку «Різноманітність комах». Наприклад:

Муха кімнатна.

Ця комаха поширена на всіх континентах Землі.

Чи правда, що одна муха може з'їсти коня?

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати § 12, повторити § 11. Опрацювати таблиці і схеми із зошита.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити