Уроки біології 7 клас: книжка для вчителя - О.М. Кулініч 2015
Орієнтовне календарно-тематичне планування з біології у 7 класі
УРОКИ БІОЛОГІЇ - 7 клас - до підручника Л. І. Остапченко
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
Вступ (4 години) |
|||
1 |
Основні відмінності тварин від рослин і грибів. Особливості живлення тварин |
||
2 |
Будова тварин. Клітина тварин |
||
3 |
Тканини тварин |
||
4 |
Органи та системи органів тварин |
||
Тема 1. Різноманітність тварин (26 годин) |
|||
5 |
Поняття про класифікацію тварин |
||
6 |
Кишковопорожнинні |
||
7 |
Кільчасті черви |
||
8 |
Членистоногі |
||
9 |
Ракоподібні |
||
10 |
Павукоподібні |
||
11 |
Комахи. Практична робота 1 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах» |
||
12 |
Різноманітність і значення комах |
||
13 |
Паразитичні та кровосисні членистоногі |
||
14 |
Паразитичні черви - гельмінти |
||
15 |
Молюски. Лабораторне дослідження будови черепашки (мушлі) черевоногих і двостулкових молюсків |
||
16 |
Тематичний контроль знань з теми «Різноманітність тварин, безхребетні тварини» |
||
17 |
Загальна характеристика хребетних тварин |
||
18 |
Риби |
||
19 |
Риби. Різноманітність і значення |
||
20 |
Амфібії |
||
21 |
Рептилії |
||
22 |
Птахи. Риси пристосованості до польоту |
||
23 |
Птахи. Розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів |
||
24 |
Птахи. Різноманітність, роль у природі та житті людини. Практична робота 2 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у птахів» |
||
25 |
Ссавці. Загальна характеристика |
||
26 |
Різноманітність ссавців |
||
27 |
Різноманітність ссавців |
||
28 |
Різноманітність ссавців, їхня роль у природі та житті людини |
||
29 |
Практична робота 3 «Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням їх до різних умов існування» |
||
30 |
Тематичний контроль знань з теми «Різноманітність тварин, хребетні тварини» |
||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 годин) |
|||
31 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем |
||
32 |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їхня різноманітність і функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині |
||
33 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції |
||
34 |
Практична робота 4 «Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин» |
||
35 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин |
||
36 |
Опора і рух. Види скелета. Способи пересування тварин. Два типи симетрії як відображення способу життя |
||
37 |
Опорно-рухова система хребетних тварин. Значення опорно-рухової системи |
||
38 |
Практична робота 5 «Порівняння будови скелетів хребетних тварин» |
||
39 |
Покриви тіла тварин, їхня різноманітність та функції. Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин |
||
40 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин |
||
41 |
Практична робота 6 «Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)» |
||
42 |
Органи чуття та їхнє значення |
||
43 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення |
||
44 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення) |
||
45 |
Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження з визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб) |
||
46 |
Тематичний контроль знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин» |
||
Тема 3. Поведінка тварин (10 годин) |
|||
47 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин |
||
48 |
Вроджена і набута поведінка |
||
49 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин |
||
50 |
Форми поведінки тварин |
||
51 |
Репродуктивна та територіальна поведінка |
||
52 |
Соціальна поведінка. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі |
||
53 |
Практична робота 7 «Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами або описом) |
||
54 |
Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці |
||
55 |
Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення |
||
56 |
Тематичний контроль знань з теми «Поведінка тварин» |
||
Тема 4. Організми і середовище існування (6 годин + 1 резервна) |
|||
57 |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища |
||
58 |
Ланцюги живлення і потік енергії |
||
59 |
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика |
||
60 |
Природоохоронні території. Червона книга України |
||
61 |
Екскурсія «Різноманітність тварин свого краю» |
||
62 |
Екскурсія «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні» |
||
63 |
Тематичний контроль знань з теми «Організми і середовище існування» |
||
Узагальнення (2 години) |
|||
64, 65 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |