Уроки біології 7 клас: книжка для вчителя - О.М. Кулініч 2015
Процеси життєдіяльності
ОПОРА І РУХ. ВИДИ СКЕЛЕТА. СПОСОБИ ПЕРЕСУВАННЯ ТВАРИН. ДВА ТИПИ СИМЕТРІЇ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ СПОСОБУ ЖИТТЯ
УРОКИ БІОЛОГІЇ - 7 клас - до підручника Л. І. Остапченко
Хтось стрибає, хтось пливе,
Хтось літає, хтось повзе...
Мета уроку: сформувати загальні уявлення про опорно-рухові системи безхребетних тварин і види скелетів тварин. Розглянути способи пересування тварин та типи симетрії їхнього тіла. Розвивати пізнавальний інтерес та увагу. Виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Основні поняття: зовнішній і внутрішній скелет, радіальна та двобічна симетрія.
Обладнання і матеріали: таблиці «Опорно-рухові системи тварин», фрагменти фільму «Зооолімпіада».
Тип уроку: засвоєння нових знань.
План-схема уроку
Етап уроку |
Час (хв) |
Форми і методи діяльності вчителя |
Результат діяльності |
І. Організаційний етап |
1 |
Організація класу. Розминка «Епіграф» |
Налаштування учнів на сприйняття матеріалу |
II. Актуалізація опорних знань |
15 |
Самостійна робота з тем: «Дихання», «Кровообіг», «Виділення» |
Визначення рівня навчальних досягнень учнів |
III. Мотивація навчальної діяльності |
3 |
Міні-вікторина. Елементи розвивального навчання |
Зацікавлення темою уроку, підготовка до вивчення матеріалу |
IV. Засвоєння нових знань |
15 |
Пояснення вчителя з використанням таблиць та підручника |
Сприйняття та засвоєння матеріалу |
V. Узагальнення і систематизація знань |
5 |
Складання опорних схем |
Закріплення та узагальнення знань |
VI. Підсумки |
5 |
Вправа «Шерлок Холмс» |
Підбиття підсумків, виділення головного у вивченому |
VII. Домашнє завдання |
1 |
Репродуктивне завдання з підручником |
Засвоєння матеріалу |
І. Організаційний етап.
1. Організація класу.
2. Розминка «Епіграф»: назвіть тварин, які пересуваються способами, згаданими в епіграфі.
II. Актуалізація опорних знань.
Самостійна робота з тем: «Дихання», «Кровообіг», «Виділення». Зразок картки:
1. Дайте визначення понять (кожна відповідь - 1 бал):
Газообмін - _________________
Незамкнена кровоносна система - _________________
Нирки це - _________________
2. Назвіть систему органів комахи, зображеної на малюнку, та її складові (3 бали).
3. Порівняйте кровоносні системи риб і птаха. Знайдіть спільне та відмінне (3 бали).
4. Назвіть систему органів павука, зображену на малюнку, позначену буквою М, та вкажіть її функцію (3 бали).
III. Мотивація навчальної діяльності.
Міні-вікторина. Уявіть змагання зі стрибків у висоту серед ссавців. Людина посяде в ньому почесне п’яте місце. На четвертому буде антилопа, на третьому - кенгуру, на другому - пума. Хто посяде перше місце з результатом 6 метрів? (дельфін)
IV. Засвоєння нових знань.
Пояснення вчителя з використанням таблиць та підручника: А) Типи скелета - зовнішній і внутрішній (с. 138); Б) Симетрія тіла - радіальна і двобічна (с. 138-139); В) Опорно-рухові системи безхребетних, спосіб їхнього пересування (кишковопорожнинні, кільчасті черви, членистоногі, молюски) (с. 140-141).
V. Узагальнення і систематизація знань.
Складання опорних схем: «Рухи тварин», «Симетрія тіла тварин», «Опорно-рухові системи безхребетних».
VI. Підсумки.
Підбиття підсумків з використанням вправи «Шерлок Холмс»: учні в парах з використанням підручника складають запитання для учнів класу.
VII. Домашнє завдання.
Опрацювати § 33.