УРОКИ БІОЛОГІЇ - 7 клас - до підручника Л. І. Остапченко

Тема 4. ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ

Урок 63. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ»

Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього.

Народна мудрість

Мета уроку: визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Організми і середовище існування». Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять. Виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Обладнання і матеріали: картки для контролю знань.

Тип уроку: узагальнення і контролю знань.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

1. Організація класу.

2. Розминка «Епіграф». Як стосується нашого уроку згадана народна мудрість?

II. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Слова за хвилину»: повторення термінів і понять, вивчених протягом теми. Робота в парах: одну хвилину називає поняття один учень, другу хвилину - інший і так далі.

III. Мотивація навчальної діяльності.

- Перед вами ще одна вершина, яку ви змогли подолати. Але це не остання ваша подорож країною біології. Вона триватиме й далі. Наскільки вправно ви засвоїли матеріал, дізнайтеся, виконавши завдання тематичної контрольної роботи. Будьте уважними і зосередженими.

IV. Тематична контрольна робота з теми «Організми і середовище існування».

Виконайте тестові завдання 1-6, виберіть одну правильну відповідь (кожна правильна відповідь - 1 бал).

1. Виберіть приклад, що ілюструє вплив на тваринні організми антропогенного чинника.

А синиці поїдають гусінь соснового коконопряда

Б браконьєри застрелили молодого зубра

В зграя вовків уполювала кволу козулю

Г тепле вологе літо сприяло розмноженню попелиці

2. Які пристосування до життя в умовах низьких температур має тварина, зображена на малюнку?

А щільне хутро, товстий прошарок жиру

Б пір'яний покрив, змащений жиром

В білий колір хутра, який зігріває

Г гострі кігті для полювання на рибу

3. Виберіть приклад впливу на тваринні організми біотичних екологічних чинників.

А тепла весна сприяла швидшому перетворенню пуголовків на жаб

Б водна течія сприяє розселенню личинок

В у місцях гніздівлі перелітних птахів людина створила заказники

Г зростання популяції рисі призведе до зменшення популяції зайців

4. Розгляньте малюнок. Яка тварина ланцюга живлення є фітофагом?

5. Між щупальцями велетенської медузи мешкають дрібні рибки, яких медуза не зачіпає, оскільки вони приваблюють більшу рибу. Натомість отримують залишки їжі медузи. Як назвати таку форму стосунків?

А паразитизм

Б нейтралізм

В мутуалізм

Г коменсалізм

6. Виберіть назву заповідника за описом: належить до найстарших і найбільших заповідників України, належить до біосферних. Розташований у степовій зоні Херсонської області. Є місцем гніздування багатьох перелітних птахів.

А Карпатський

Б Чорноморський

В Асканія-Нова

Г Дунайський

7. Утворіть пари між прикладом співіснування організмів та його назвою (2 бали).

1 лось їсть траву, листки, гілки дерев

2 два олені влаштували турнір за самку

3 п’явка кінська присмокталася до ноги коня і смокче кров

4 інфузорії допомагають перетравлювати їжу корові

А паразитизм

Б мутуалізм

В конкуренція

Г виїдання

Д хижацтво

 

8. Дайте коротку відповідь на запитання (2 бали).

Назвіть кілька тварин, занесених до Червоної книги України.

9. Складіть ланцюги живлення лісу (2 бали).

V. Підсумки.

Підбиття підсумків роботи. Обговорення завдань, які викликали запитання.

VI. Домашнє завдання.

Повторити вивчене за рік за схемами та конспектами.

А паразитизм

Б мутуалізм

В конкуренція

Г виїдання

Д хижацтво



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити