Розробки уроків - Біологія 7 клас - Задорожний К. М. 2017
Узагальнення
ПОДІБНІСТЬ У БУДОВІ ТА ПРОЯВАХ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ РОСЛИН, БАКТЕРІЙ, ГРИБІВ, ТВАРИН — СВІДЧЕННЯ ЄДНОСТІ ЖИВОЇ ПРИРОДИ
Цілі уроку:
• освітня: узагальнити, систематизувати і закріпити знання особливостей будови та життєдіяльності тварин;
• розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, зіставляти та робити висновки;
• виховна: виховувати розуміння єдності всього живого, бережливе ставлення до життя та розуміння відповідальності людини за наслідки її діяльності.
Обладнання і матеріали: портрети видатних біологів, зображення тварин, плакати або слайди презентації із зображенням продукції, якувиробляють за допомогою тварин.
Базові поняття і терміни уроку: тварини, рослини, гриби, будова, життєдіяльність, схожість, відмінність.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Питання для бесіди
• Хто такі тварини?
• Хто такі рослини?
• Хто такі гриби?
• Чи потрібна сучасній людині біоетика?
• Навіщо треба зберігати живі організми?
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ Робота в групах
Учні об’єднуються у три-шість груп, залежно від їхньої кількості у класі. У складі кожної групи чотири-шість учнів. Кожна група отримує завдання. Одній з груп можна довірити відігравати роль журі (за рішенням вчителя). У такому випадку учні з цієї групи повинні виробити і оголосити критерії оцінювання, за якими вони оцінюватимуть роботу інших груп.
Кожна з груп готує відповідь на одне із запропонованих запитань. Час на обговорення — 10-15 хвилин. Один або два учні з групи після закінчення обговорення оголошують варіант відповіді групи. Учні з інших груп можуть ставити питання до доповідачів. Поставлені питання і відповіді на них повинні оцінюватися журі або вчителем (за відсутності журі).
Після доповідей та відповідей на питання всіх груп вчитель або члени журі оцінюють їх роботу за обраними і оголошеними критеріями.
Зразки питань для груп (вчитель може роздати їх конкретним групам або запропонувати випадковий вибір):
• Як особливості життєдіяльності рослин відображаються на будові їхніх клітин?
• Як особливості життєдіяльності тварин відображаються на будові їхніх клітин?
• Як особливості життєдіяльності грибів відображаються на будові їхніх клітин?
• Як особливості життєдіяльності рослин відображаються на будові їхніх тканин?
• Як особливості життєдіяльності тварин відображаються на будові їхніх тканин?
• Як особливості життєдіяльності рослин відображаються на будові їхніх органів?
• Як особливості життєдіяльності тварин відображаються на будові їхніх органів?
• Як в екосистемах взаємодіють рослини і тварини?
• Як в екосистемах взаємодіють рослини і гриби?
• Як в екосистемах взаємодіють гриби і тварини?
• Складіть список рослин, тварин і грибів, що живуть в одній водоймі до якого входить не менше дванадцяти видів. Складіть на основі цього списку ланцюги живлення наведеної екосистеми.
• Складіть список рослин, тварин і грибів, що живуть в одному лісі, до якого входить не менше дванадцяти видів. Складіть на основі цього списку ланцюги живлення наведеної екосистеми.
• Складіть список рослин, тварин і грибів, що живуть в одному великому місті, до якого входить не менше дванадцяти видів. Складіть на основі цього списку ланцюги живлення наведеної екосистеми.
• Складіть список рослин, тварин і грибів, що живуть в одному саду, до якого входить не менше дванадцяти видів. Складіть на основі цього списку ланцюги живлення наведеної екосистеми.
• Складіть список рослин, тварин і грибів, що живуть на одному городі, до якого входить не менше дванадцяти видів. Складіть на основі цьогосписку ланцюги живлення наведеної екосистеми.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ