Усі уроки біології 7 клас - Цуканова Є. О. 2015

Вступ
ЗНАЧЕННЯ ЗООЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ

Цілі: розглянути значення зоологічних знань для життєдіяльності людини;

розвивати екологічне мислення.

Очікувані результати:

учні:

• висловлюють судження про значення зоологічних знань.

Основні поняття й терміни: зоологічні знання, значення тварин у природі та для людини, отруйні тварини.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: муляжі тварин, фото.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Кросворд «Системи органів тварин»

По горизонталі:

1. Система, що регулює функції органів через кров. (Ендокринна)

3. Система, що забезпечує отримання інформації. (Сенсорна)

4. Система, що забезпечує живлення. (Травна)

5. Система, що забезпечує виведення речовин. (Видільна)

6. Система, що забезпечує транспорт речовин. (Кровоносна)

7. Система, що реагує на подразнення. (Нервова)

8. Система, що забезпечує організм киснем. (Дихальна)

9.  Загальна назва систем із постійними функціями. (Фізіологічні)

10. Система, що забезпечує розмноження. (Статева)

По вертикалі:

2. Система, що забезпечує рух і опору тіла. (Опорно-рухова)

2. Установіть відповідність між системами органів та їхніми функціями.

№ з/п

Системи органів

№ з/п

Функції

1

Дихальна

1

Виведення рідких продуктів життєдіяльності

2

Кровоносна

2

Регуляція функцій організму

3

Травна

3

Газообмін

4

Нервова

4

Транспорт речовин

5

Ендокринна

5

Перетравлення їжі

6

Видільна

6

Взаємозв’язок органів і систем органів

7

Опорно-рухова

7

Захисна

Ключ: 1 — 3; 2 —4, 7; 3 — 5; 4 — 6; 5 — 2; 6 — 1; 7 — 0.

3. Оберіть правильні відповіді, наведіть приклади органів.

А. «Тваринні тканини»

1) Сполучні;

2) провідні;

3) м’язові;

4) механічні;

5) покривні;

6) епітеліальні;

7) нервова;

8) основні.

Б. «Органи тварин»

1) Листки;

2) очі;

3) легені;

4) серце;

5) корінь;

6) квітка;

7) плід;

8) нирки;

9) дихальні шляхи;

10) стравохід;

11) бронхи;

12) головний мозок.

•  До яких систем належать відповідні органи?

4. Назвіть умови роботи організму як цілісної системи.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Значення тварин у природі

(Робота в малих групах, складання загальної таблиці)

1) Ланка в ланцюгах живлення, обмеження чисельності рослин.

2) Поширення насіння рослин.

3) Запилення рослин.

4) Участь у ґрунтоутворенні (рихлення ґрунту, збагачення органічними речовинами).

5) «Резервуари» інфекційних хвороб.

2. Значення тварин для людини

Позитивне

1) Джерело їжі.

2) Тяглова сила.

3) Сировина для промисловості.

4) Виготовлення одягу.

5) Естетичне значення.

6) Виготовлення лікарських препаратів.

7) Медичні досліди.

8) Охорона майна.

9) Оздоровлення хворих.

Негативне

10) Паразити людини.

11) Отруйні.

12) Агресивність.

13) «Резервуари» інфекцій.

14) Переносники інфекцій.

3. Отруйні тварини

Отруйні тварини — об’єкт вивчення науки зоотоксикології (токсикологія — наука про отрути).

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота з підручником, доповнення конспекту в разі необхідності

2. «Коли б тварини говорили»

(Робота в малих групах, кожна група готує текст про значення тварин.)

3. «Мозковий штурм»

Значення зоологічних знань для людини.

4. «Асоціативний кущ»

•  Отруйні тварини. Які асоціації викликає це словосполучення в учнів? (Складання схеми на дошці за відповідями учнів.)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити