Біологія конспекти всіх уроків 8 клас -
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків
(70 годин на рік, 2 години на тиждень, 10 годин — резервні)
№ п/п |
Тема |
Дата |
Домашнє завдання |
|
ВСТУП (2 години) |
||||
1. |
Зоологія — наука про тварин. Царство Тварини — складова частина природи |
|
[1]: § 1, запитання 5, 6 на с. 9; [3]: завдання на с. 2 |
|
2. |
Різноманітність тварин. Класифікація тварин |
|
[1]: § 2, запитання 4, 5 на с. 12; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 1 «Вивчення особливостей тваринних клітин і тканин»; [3]: завдання на с. 3 |
|
РОЗДІЛ VI. ТВАРИНИ |
||||
Тема 1. Будова та життєдіяльність тварин (6 годин) |
||||
3. |
Клітини і тканини тварин. Лабораторна робота № 1 «Вивчення особливостей тваринних клітин і тканин» |
|
[1]: § 3, відповісти на запитання 4—6 на с. 17; [3]: завдання на с. 4—7 |
|
4. |
Органи та системи органів тварин |
[1]: § 4, запитання 5—7 на с. 20; [3]: завдання на с. 6, 7 |
||
5. |
Обмін речовин. Основні процеси життєдіяльності тварин |
[1]: § 5, запитання 5, 6 на с. 23; [3]: завдання на с. 4 |
||
6. |
Розмноження та розвиток тварин |
[1]: § 6, запитання 4—6 на с. 26; [3]: завдання на с. 7 |
||
7. |
Поведінка тварин |
[1]: § 7, запитання 5, 6 на с. 29; [3]: завдання на с. 8, 9 |
||
8. |
Тварини в екосистемі |
[1]: § 8, запитання 1—3 на с. 32, прочитати висновки на с. 36; [3]: завдання на с. 8, 9 |
||
РОЗДІЛ VII. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН |
||||
Тема 1. Найпростіші (3 години) |
||||
9. |
Підцарство Найпростіші. Амеба звичайна |
[1]: § 9, запитання 1—3 на с. 41; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 2 «Спостереження за будовою та процесами життєдіяльності найпростіших з водойми або акваріума»; [3]: завдання на с. 10—13 |
||
10. |
Вільноживучі найпростіші. Лабораторна робота № 2 «Спостереження за будовою та процесами життєдіяльності найпростіших з водойми або акваріума» |
[1]: § 10, запитання 3, 6 на с. 45; [3]: завдання на с. 12, 13 |
||
11. |
Різноманітність і значення найпростіших |
[1]: § 11, запитання 1, 2, 5 на с. 48; [3]: завдання на с. 12,13 |
||
Тема 2. Багатоклітинні. Двошарові тварини (3 години) |
||||
12. |
Тип Губки |
[1]: § 12, запитання 4—6 на с. 54. [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 3 «Вивчення будови прісноводної гідри» (на постійних мікропрепаратах); [3]: завдання на с. 16, 17 |
||
13. |
Тип Кишковопорожнинні. Прісноводна гідра. Лабораторна робота № 3 «Вивчення будови прісноводної гідри» (на постійних мікропрепаратах) |
[1]: § 13, запитання 2—6 на с. 57; [3]: завдання на с. 18—19 |
||
14. |
Різноманітність та значення кишковопорожнинних. Охорона губок і кишковопорожнинних |
[1]: § 14, запитання 4—6 на с. 60, прочитати висновки на о. 62; [3]: завдання на с. 18—19 |
||
Тема 3. Тришарові тварини. Черви (5 годин) |
||||
15. |
Тип Плоскі черви. Клас Війчасті черви |
[1]: § 15, запитання 1, 2, 4—6 на с. 66; [3]: завдання на с. 22—23 |
||
16. |
Різноманітність плоских червів |
[1]: § 16, запитання 1, 2, 6—8 на с. 70; [3]: завдання на с. 22—23 |
||
17. |
Тип Круглі черви |
[1]: § 17, запитання 1, 5, 6 на с. 73; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 4 «Вивчення зовнішньої будови та характеру рухів кільчастих червів» (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); [3]: завдання на с. 24—25 |
||
18. |
Тип Кільчасті черви. Лабораторна робота № 4 «Вивчення зовнішньої будови та характеру рухів кільчастих червів» (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) |
[1]: § 18, запитання 1, 5, 6 на с. 76; [3]: завдання на с. 26—27 |
||
19. |
Різноманітність та значення кільчастих червів |
[1]: § 19, запитання 4, 5 на с. 79, прочитати «Енциклопедичну вставку» на с. 82, 83 і висновки на с. 84; [3]: завдання на с. 26—27 |
||
Тема 4. Членистоногі (8 годин) |
||||
20. |
Тип Членистоногі. Клас Ракоподібні |
[1]: § 20, запитання 1—3 на с. 89; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 5 «Вивчення пристосованості в зовнішній будові ракоподібних до середовища існування»; [3]:завдання на с.30-31 |
||
21. |
Різноманітність класу Ракоподібні. Лабораторна робота № 5 «Вивчення пристосованості у зовнішній будові ракоподібних до середовища існування» |
[1]: § 21, запитання 3, 4 на с. 91; [3]: завдання на с. 30—31 |
||
22. |
Клас Павукоподібні |
[1]: § 22, запитання 2—6 на с. 95; [3]: завдання на с. 32—33 |
||
23. |
Клас Комахи |
[1]: § 23, запитання 4 на с. 98; [3]: завдання на с. 34—35 |
||
24. |
Різноманітність комах. Комахи з неповним перетворенням |
[1]: § 24, запитання 3—5 на с. 102; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 6 «Вивчення пристосування у зовнішній будові комах до середовища існування»; [3]: завдання на с. 34—37 |
||
25. |
Різноманітність комах. Комахи з повним перетворенням. Лабораторна робота № 6 «Вивчення пристосування у зовнішній будові комах до середовища існування» |
[1]: § 25, запитання 4—6 на с. 106, прочитати рубрику «Україна. Охорона природи» на с. 106. [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 7 «Визначення комах за допомогою визначальної картки»; [3]: завдання на с. 34—37 |
||
26. |
Суспільні комахи. Лабораторна робота№ 7 «Визначення комах за допомогою визначальної картки» |
[1]: § 26, запитання 1, 4 на с. 110; [3]: завдання на е, 36—37 |
||
27. |
Значення та охорона членистоногих |
[1]:§ 27,ознайомитися з рубрикою Енциклопедична вставка» на с. 114, 115, прочитати висновки на с. 116; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 8 «Вивчення зовнішньої будови та способу руху черевоногих молюсків» (на прикладі акваріумних видів); [3]: завдання на с. 38—39 |
||
Тема 5. Молюски (3 години) |
||||
28. |
Тип Молюски. Клас Черевоногі молюски. Лабораторна робота № 8 «Вивчення зовнішньої будови та способу руху черевоногих молюсків» (на прикладі акваріумних видів) |
[І]: § 28, запитання 5, 6 на с. 121; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 9 «Порівняння та визначення черепашок молюсків»; [3]: завдання на с. 40—41 |
||
29. |
Клас Двостулкові молюски. Лабораторна робота № 9 «Порівняння та визначення черепашок молюсків» |
[І]: § 29, запитання 4, 5 на с. 124; [3]: завдання на с. 42—43 |
||
30. |
Клас Головоногі молюски. Роль молюсків в екосистемах, їхнє значення для людини |
[1]: § 30, запитання 4—6 на с. 127, ознайомитися з рубрикою «Україна. Охорона природи» на с. 128, прочитати висновки на с. 130. [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 10 «Зовнішня й внутрішня будова ланцетника» (на постійних мікропрепаратах) [3]: завдання на с. 42—43. |
||
Тема 6. Хордові тварини. Безчерепні. Риби (7 годин ) |
||||
31. |
Тип Хордові. Підтип Безчерепні. Підтип Черепні (Хребетні). Лабораторна робота № 10 «Зовнішня й внутрішня будова ланцетника» (на постійних мікропрепаратах) |
[1]: § 31, запитання 1—3 на с. 134; [3]: завдання на с. 46—48 |
||
32. |
Надклас Риби. Особливості будови й життєдіяльності хрящових риб |
[1]: § 32, запитання 2, 6 на с. 140; [3]: завдання на с. 48—49 |
||
33. |
Різноманітність хрящових риб |
[1]: § 33, запитання 5, 6 на с. 143; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 11 «Вивчення зовнішньої будови та поведінки кісткових риб»; [3]: завдання на с. 48—49 |
||
34. |
Особливості будови й життєдіяльності кісткових риб. Лабораторна робота №11 «Вивчення зовнішньої будови та поведінки кісткових риб» |
[1]: § 34, запитання 1, 2 на с. 145; [3]: завдання на с. 50—51 |
||
35. |
Розмноження кісткових риб і їх поведінка |
[1]: § 35, запитання 1, 2, 5, 7 на с. 149; [3]: завдання на с. 50—51 |
||
36. |
Різноманітність кісткових риб |
[1]: § 36,запитання 4—7 на с. 152—153; [3]: завдання на с. 52—53 |
||
37. |
Значення риб у природі та для людини. Рибне господарство. Охорона риб |
[1]: § 37, запитання 1—3 на с. 156, прочитати висновки на с. 160; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 12 «Порівняння скелетів земноводних та риб»; [3]: завдання на с. 52—53 |
||
Тема 7. Земноводні (3 години) |
||||
38. |
Клас Земноводні. Особливості будови. Лабораторна робота №12 «Порівняння скелетів земноводних та риб» |
[1]: § 38, запитання 4, 5 на с. 165; [3]: завдання на с. 56—57 |
||
39. |
Особливості життєдіяльності та поведінки земноводних |
[1]: § 39, запитання 5, 6 на с. 168; [3]: завдання на с. 56—57 |
||
40. |
Різноманітність і значення земноводних. Охорона земноводних |
[1]: § 40, запитання 6 на с. 172, прочитати висновки на с. 174; [3]: завдання на с. 58—59 |
||
Тема 8. Плазуни (3 години) |
||||
41. |
Клас Плазуни. Особливості будови та життєдіяльності плазунів |
[1] § 41, запитання 3, 6, 7 на с. 179; [3]: завдання на с. 60—63 |
||
42. |
Різноманітність плазунів |
[1]: § 42, запитання 6 на с. 184, ознайомитися зі змістом рубрики «Наука та науковці»; [3]: завдання на с. 62—63 |
||
43. |
Роль плазунів в екосистемах, їх значення для людини. Охорона плазунів |
[1]: висновки на с. 188; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 13 «Вивчення зовнішньої будови птахів та будови пір’я»; [3]: завдання на с. 62—63 |
||
Тема 9. Птахи (6 годин) |
||||
44. |
Клас Птахи. Особливості будови. Лабораторна робота №13 «Вивчення зовнішньої будови птахів та будови пір’я» |
[1]: § 43, запитання 5—7 на с. 193; [2]: підготуватися до лабораторної роботи № 14 «Вивчення особливостей будови скелета птахів»; [3]: завдання на с. 66—67 |
||
45. |
Особливості життєдіяльності птахів. Лабораторна робота №14 «Вивчення особливостей будови скелета птахів» |
[1]: § 44, запитання 5, 6 на с. 198; [3]: завдання на с. 66—67 |
||
46. |
Нервова система та поведінка птахів |
[1]: § 45, запитання 2 на с. 202; [3]: завдання на с. 68—69 |
||
47. |
Розмноження та розвиток птахів |
[1]: § 45, запитання 7 на с. 202; [3]: завдання на с. 68—69 |
||
48. |
Різноманітність птахів |
[1]: § 46, запитання 5—7 на с. 208; [3]: завдання на с. 70—71 |
||
49. |
Значення птахів. Охорона птахів |
[1]: § 47, запитання 5—7 на с. 212, прочитати рубрику «Енциклопедична вставка» на с.214,215і висновки на с. 216; [3]: завдання на с. 70—71 |
||
Тема 10. Ссавці (6 годин) |
||||
50. |
Клас Ссавці. Особливості будови |
[1]: § 48, запитання 4—7 на с. 220; [3]: завдання на с. 74—75 |
||
51. |
Особливості життєдіяльності ссавців |
[1]: § 49, запитання 5—7 на с. 224; [3]: завдання на с. 74—75 |
||
52. |
Розмноження та розвиток ссавців. Різноманітність ссавців: яйцекладні й сумчасті ссавці |
[1]: §§ 50, 51, запитання 4—7 після § 51 на с. 230; [3]: завдання на с. 78—79 |
||
53. |
Різноманітність плацентарних ссавців: ряди Комахоїдні, Рукокрилі, Гризуни й Зайцеподібні |
[1]: § 52, запитання 5—9, ознайомитися з рубрикою «Наука та науковці» на с. 234; [3]: завдання на с. 78—79 |
||
54. |
Різноманітність плацентарних ссавців: ряди Хоботні, Парнокопитні, Непарнокопитні, Примати |
[1]: § 53, запитання 4—6 на с. 238; [3]: завдання на с. 78—79 |
||
55. |
Роль ссавців в екосистемах. Значення й охорона ссавців |
[1]: § 54, запитання 4, 5 на с. 242, ознайомитися зі змістом рубрики «Енциклопедична вставка» на с. 244, 245, прочитати висновки на с. 246; [3]: завдання на с. 82—83 |
||
РОЗДІЛ VIII. ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ |
||||
Тема 1. Організми і середовище існування (5 годин) |
||||
56. |
Тварини та навколишнє середовище |
[1]: § 55, запитання 4, 5 на с. 250; [3]: завдання на с. 84—85 |
||
57. |
Охорона тварин. Червона книга України. Природоохоронні території |
[1]: § 56, запитання 1 на с. 252; [3]: завдання на с. 84—85 |
||
58. |
Етичне ставлення людини до тварин |
Повторити тему «Етичне ставлення людини до тварин» |
||
59. |
Історичний розвиток тваринного світу. Протерозойська ера. Палеозойська ера |
[1]:§57 |
||
60. |
Історичний розвиток тваринного світу. Мезозойська ера. Кайнозойська ера |
[1]: § 57, прочитати висновки на с. 258 |
||