Усі уроки біології 8 класі - 2016 рік

ТЕМА 10. РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ

УРОК 56 ПРОБЛЕМИ ІМУННОЇ СИСТЕМИ

Цілі уроку:

- освітня: ознайомити учнів з найбільш поширеними проблемами імунної системи, розглянути причини виникнення таких проблем та заходи їх профілактики;

- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі органів імунної системи;

- виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування імунної системи для збереження здоров'я людини.

Обладнання й матеріали: таблиці «кров», «СНІД», портрети і. Мечникова і П. Ерліха.

Базові поняття й терміни: алергія, алергени, синдром набутого імунодефіциту (СНІД), негативні екологічні чинники.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Питання для бесіди

1. Чому лейкоцити називають білими кров’яними тільцями?

2. Що таке імунітет?

3. Які види імунітету ви знаєте?

4. Опишіть механізм клітинного імунітету.

Повідомлення учнів

СНІД — дуже небезпечне захворювання.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

Алергія — форма імунологічної відповіді, що виявляється в підвищеній чутливості організму до різноманітних антигенів (алергенів). У разі алергії організм відповідає на специфічний алерген надмірною реакцією, що ушкоджує його власні клітини і тканини, унаслідок набряку й запалення, спазму гладкої мускулатури й порушення циркуляції крові.

Алергени — антигени, що спричиняють алергічні реакції в організмі.

Синдром набутого імунодефіциту (СНІД) — захворювання, яке викликає вірус імунодефіциту людини (Віл), що уражає клітини імунної системи. Таким чином, руйнуючи імунну систему людини, вірус не дає їй можливості сформувати імунну відповідь для захисту організму. Крім того, вихід з ладу імунної системи призводить до виникнення ситуації, в якій організм не може чинити опір іншим збудникам інфекційних захворювань.

Чинники, що спричинюють пригнічення імунітету:

- радіаційне опромінення;

- шкідливі хімічні речовини;

- спадкові порушення;

- недостатнє живлення;

- авітаміноз;

- сильні стреси;

- важкі умови праці.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Питання до учнів

1. Що таке алергія?

2. Які речовини можуть бути алергенами?

3. Хто є збудником СНіДу?

4. Які чинники сприяють зниженню імунітету? самостійна робота учнів

1. Чому важко створити вакцину проти СНіДу? (Принцип дії вакцини ґрунтується на стимуляції швидкості й сили реакції імунної системи на вторгнення патогену. Але в разі СНІДу уражається саме імунна система, що робить її стимуляцію малоефективною. Крім того, сам вірус, що викликає СНІД, дуже мінливий)

2. Які чинники у вашому районі негативно впливають на вашу імунну систему?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити відповідний матеріал з підручника.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити