Усі уроки біології 8 клас - Задорожний К.М. 2016

Узагальнення
ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА

Цілі уроку:

- освітня: узагальнити, систематизувати й закріпити знання з біології людини;

- розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, порівнювати та робити висновки;

- виховна: виховувати бережливе ставлення до свого й чужого життя та розуміння відповідальності людини за наслідки своєї діяльності.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Питання для бесіди

- Які системи органів є у людини?

- Чому органи об’єднуються в системи?

- Яким чином організм людини регулює роботу органів?

- Чому потрібно робити профілактичні щеплення?

- Чому людині потрібно підтримувати свою фізичну активність?

ІІІ. ОБГОВОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛІВ КУРСУ

Робота в групах

Учні діляться на три-шість груп залежно від кількості дітей у класі. У складі кожної групи чотири-шість учнів. Кожна група отримує завдання. Одній із груп можна довірити відігравати роль журі (за рішенням учителя). У такому випадку учні з цієї групи повинні сформулювати й оголосити критерії оцінювання, за якими вони будуть оцінювати роботу інших груп.

Кожна з груп готує відповідь на одне із запропонованих запитань. Час на обговорення — 10-15 хвилин. Один або два учні з групи після закінчення обговорення оголошують варіант відповіді групи. Учні з інших груп можуть ставити питання до доповідачів. поставлені питання і відповіді на них повинні оцінюватися журі або вчителем (за відсутності журі).

Після доповідей та відповідей на питання всіх груп учитель або члени журі оцінюють їхню роботу за обраними й оголошеними критеріями.

Зразки питань для груп

(учитель може роздати їх конкретним групам або запропонувати випадковий вибір)

- Як особливості функціонування органів травної системи позначаються на їхній будові?

- Як особливості функціонування органів дихальної системи позначаються на їхній будові?

- Як особливості функціонування органів кровоносної системи позначаються на їхній будові?

- Як особливості функціонування органів видільної системи позначаються на їхній будові?

- Як особливості функціонування органів репродуктивної системи позначаються на їхній будові?

- Як особливості функціонування органів нервової системи позначаються на їхній будові?

- Як особливості функціонування органів ендокринної системи позначаються на їхній будові?

- Які функції підтримують цілісність організму людини?

- Як організм людини підтримує свій гомеостаз?

- Як працює симпатична нервова система?

- Як працює парасимпатична нервова система?

- Як нервова система здійснює регуляцію функцій в організмі?

- Як ендокринна система здійснює регуляцію функцій в організмі?

- Які проблеми можуть виникати в роботі видільної системи? як їх попередити?

- Які проблеми можуть виникати в роботі дихальної системи? Як їх попередити?

- Які проблеми можуть виникати в роботі кровоносної системи? Як їх попередити?

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити