Біологія 8 клас - розробки уроків - Л.В. Мариненко 2016
Виділення. Терморегуляція
ВИДІЛЬНА СИСТЕМА
Цілі уроку:
- освітня: ознайомити учнів з особливостями будови й основними органами видільної системи людини;
- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі органів виділення;
- виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування видільної системи для збереження здоров'я людини.
Обладнання й матеріали: таблиця «Видільна система», таблиці з малюнками систем виділення різних систематичних груп тварин, вологі препарати нирок ссавців, модель нирки.
Базові поняття й терміни: виділення, нирки, коркова речовина, мозкова речовина, ниркова миска, сечовід, нефрон, сечовий міхур, сечівник.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Питання для бесіди
1. Які основні процеси відбуваються під час обміну речовин?
2. Які речовини й чому виводяться з організму людини?
3. Порівняйте видільні системи комах і ссавців.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя із заповненням таблиці
Органи виділення людини
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ,СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Питання до учнів
1. Які органи виконують видільні функції?
2. Які речовини й чому виводяться з організму людини?
Самостійна робота учнів
1. Порівняйте видільні системи риб, амфібій, рептилій, птахів і ссавців.
2. Яке значення має подвійна капілярна мережа в нирках? (Така будова капілярної мережі нирок сприяє швидкому видаленню з організму не потрібних йому речовин)
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ