Біологія 8 клас - розробки уроків - Л.В. Мариненко 2016

Вища нервова діяльність
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ”ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ”

Цілі уроку:

- освітня: узагальнити, систематизувати й закріпити знання з теми «Вища нервова діяльність»;

- розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, порівнювати та робити висновки;

- виховна: виховувати бережливе ставлення до свого й чужого життя та розуміння відповідальності людини за наслідки своєї діяльності.

Обладнання й матеріали: таблиці «Головний мозок людини», «Нервова система людини», розбірна модель головного мозку людини.

Базові поняття й терміни: мислення, свідомість, мова, функціональна асиметрія, характер, темперамент.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Питання для бесіди

1. Які функції виконує ретикулярна формація?

2. Навіщо людині потрібен сон?

3. Які існують види навчання?

4. Що таке несвідоме?

III. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ

Варіант І

1. Збуджувальну дію ретикулярної формації на кору головного мозку спричиняє:

а) сон; б) бадьорість;

в) гіпноз.

2. Порушення засинання і тривалості сну — це:

а) інсомнія; б) гіперсомнія;

в) сонне апное.

3. Найпростіша несвідома реакція живого організму на подразнення рецепторів — це:

а) динамічний стереотип; б) інстинкт;

в) рефлекс.

4. Напишіть «так», якщо ви згодні з наведеним твердженням, або «ні», якщо ви з ним не згодні.

Твердження

«Так» або «ні»

Біоритми всіх людей є однаковими


Інстинкти складаються з низки умовних рефлексів


Людина має дуже багато інстинктивних програм поведінки


5. Які види біоритмів можна виділити у людини? Наведіть приклади.

6. Чим відрізняються між собою різні фази сну?

Варіант ІІ

1. Послаблення активної дії ретикулярної формації на кору головного мозку викликає:

а) сон; б) бадьорість;

в) гіпноз.

2. Надмірна тривалість сну — це:

а) інсомнія; б) гіперсомнія;

в) сонне апное.

3. Ланцюг послідовних безумовних рефлексів, що є однією з форм пристосування тварин до умов життя, — це:

а) динамічний стереотип; б) інстинкт;

в) рефлекс.

4. Напишіть «так», якщо ви згодні з наведеним твердженням, або «ні», якщо ви з ним не згодні.

Твердження

«Так» або «ні»

В організмі людини ритмічні процеси не відбуваються


Умовні рефлекси можуть вироблятися протягом життя людини


Людина має лише дві чи три інстинктивні програми поведінки


5. Які види пам’яті можна виділити у людини? Наведіть приклади.

6. Чим відрізняються між собою набуті та інстинктивні форми поведінки?

Варіант ІІІ

1. Збуджувальну дію ретикулярної формації на кору головного мозку викликає:

а) сон; б) гіпноз;

в) бадьорість.

2. Порушення засинання і тривалості сну — це:

а) гіперсомнія; б) інсомнія;

в) сонне апное.

3. Найпростіша несвідома реакція живого організму на подразнення рецепторів — це:

а) динамічний стереотип; б) рефлекс;

в) інстинкт.

4. Напишіть «так», якщо ви згодні з наведеним твердженням, або «ні», якщо ви з ним не згодні.

Твердження

«Так» або «ні»

Біоритми всіх людей не є однаковими


Інстинкти складаються лише з одного умовного рефлексу


Людина має дуже мало інстинктивних програм поведінки


5. Які види біоритмів можна виділити в людини? Наведіть приклади.

6. Чим відрізняються між собою різні фази сну?

Варіант IV

1. Послаблення активної дії ретикулярної формації на кору головного мозку викликає:

а) бадьорість; б) сон;

в) гіпноз.

2. Надмірна тривалість сну — це:

а) сонне апное; б) гіперсомнія;

в) інсомнія.

3. Ланцюг послідовних безумовних рефлексів, що є однією з форм пристосування тварин до умов життя, — це:

а) динамічний стереотип; б) рефлекс;

в) інстинкт.

4. Напишіть «так», якщо ви згодні з наведеним твердженням, або «ні», якщо ви з ним не згодні.

Твердження

«Так» або «ні»

В організмі людини відбуваються ритмічні процеси


Умовні рефлекси не можуть вироблятися протягом життя людини


Людина має дуже багато інстинктивних програм поведінки


5. Які види пам’яті можна виділити в людини? Наведіть приклади.

6. Чим відрізняються між собою набуті та інстинктивні форми поведінки?

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити