Біологія 8 клас - розробки уроків - Л.В. Мариненко 2016
Узагальнення
ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА
Цілі уроку:
- освітня: узагальнити, систематизувати й закріпити знання з біології людини;
- розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, порівнювати та робити висновки;
- виховна: виховувати бережливе ставлення до свого й чужого життя та розуміння відповідальності людини за наслідки своєї діяльності.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Питання для бесіди
• Які системи органів є у людини?
• Чому органи об’єднуються в системи?
• Яким чином організм людини регулює роботу органів?
• Чому потрібно робити профілактичні щеплення?
• Чому людині потрібно підтримувати свою фізичну активність?
III. ОБГОВОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛІВ КУРСУ
Робота в групах
Учні діляться на три-шість груп, залежно від кількості дітей у класі. У складі кожної групи чотири-шість учнів. Кожна група отримує завдання. Одній із груп можна довірити роль журі (за рішенням учителя). У такому випадку учні з цієї групи повинні сформулювати критерії оцінювання, за якими вони будуть оцінювати роботу інших груп.
Кожна з груп готує відповідь на одне із запропонованих запитань. Час на обговорення — 10-15 хвилин. Один або два учні з групи після закінчення обговорення оголошують варіант відповіді групи. Учні з інших груп можуть ставити питання до доповідачів. Поставлені питання й відповіді на них повинні бути оцінені журі або вчителем (за відсутності журі).
Після доповідей та відповідей на питання всіх груп учитель або члени журі оцінюють їхню роботу за обраними й оголошеними критеріями.
Зразки питань для груп (вчитель може роздати їх конкретним групам або запропонувати випадковий вибір)
• Як особливості функціонування органів травної системи позначаються на їхній будові?
• Як особливості функціонування органів дихальної системи позначаються на їхній будові?
• Як особливості функціонування органів кровоносної системи позначаються на їхній будові?
• Як особливості функціонування органів видільної системи позначаються на їхній будові?
• Як особливості функціонування органів репродуктивної системи позначаються на їхній будові?
• Як особливості функціонування органів нервової системи позначаються на їхній будові?
• Як особливості функціонування органів ендокринної системи позначаються на їхній будові?
• Які функції підтримують цілісність організму людини?
• Як організм людини підтримує свій гомеостаз?
• Як працює симпатична нервова система?
• Як працює парасимпатична нервова система?
• Як нервова система здійснює регуляцію функцій в організмі?
• Як ендокринна система здійснює регуляцію функцій в організмі?
• Які проблеми можуть виникати в роботі видільної системи? Як їх попередити?
• Які проблеми можуть виникати в роботі дихальної системи? Як їх попередити?
• Які проблеми можуть виникати в роботі кровоносної системи? Як їх попередити?
Видільная система
Дихальная система
Кровоносна система
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ