Уроки біології для 9 класів -

Людина
Харчування і травлення
Харчування і здоров’я

Освітня мета: ознайомити учнів із режимом та нормою харчування, раціональним харчуванням, з’ясувати, від чого залежать потреби організму в тих чи інших речовинах, навчити раціонально складати харчовий раціон.

Основні поняття і терміни: енергетичний баланс організму, норми, режим та раціональне харчування.

Обладнання: таблиці: «Індивідуальний добовий харчовий раціон», «Хімічний склад та калорійність харчових продуктів».

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

І. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за запитаннями.)

1. Яка роль білків в організмі?

2. Яке значення води в організмі?

3. Яка роль вуглеводів в організмі?

4. Як регулюється сталий рівень глюкози в крові?

5. Яка роль жирів в організмі?

6. Яку роль в організмі відіграють мінеральні солі?

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Здоров’я та його показники. (Бесіда із складанням схеми).



Здоров’я — це стан фізичного, психічного та соціального благополуччя, високої працездатності та соціальної активності людини.



Здоров’я характеризується високим рівнем фізичного розвитку здоров’я, соціально доцільною поведінкою.

2. Фактори, що змінюють здоров’я. (Бесіда).

— Спілкування з природою (свіже повітря, чиста вода).

— Висока рухова активність.

— Чіткий режим дня.

— Правильне харчування.

Здоров’я людини є найвищою індивідуальною і суспільною цінністю.

3. Харчування. (Розповідь вчителя).

Харчування — це споживання харчових продуктів і води, що необхідні для поповнення енергетичних витрат, побудови і відновлення тканин та регуляції функцій в організмі.

4. Раціональне харчування. Залежність норми харчування від енергетичних витрат. (Бесіда з використанням таблиці).

Принципи раціонального харчування:

— енергетичний баланс організму (кількість енергії, яка надходить до організму з їжею, має відповідати енергетичним витратам організму;

— надходження в організм усіх речових, необхідних для нормальної життєдіяльності.

Потреба людини в поживних речовинах визначається її:

— масою;

— віком;

— рівнем рухової активності.

5. Добовий раціон. Складання індивідуального раціону харчування на добу. (Бесіда з використанням таблиці).

На 1 кг маси тіла людини необхідно вживати на добу:

— 1 г жиру;

— 3 г білка;

— 8 г вуглеводів.

При розщепленні:

1 г білків виділяється — 17,6 кДЖ енергії;

1 г вуглеводів виділяється — 17,6 кДЖ енергії;

1 г жирів виділяється — 38,9 кДЖ енергії.



Добовий раціон

Сніданок повинен становити добового раціону — 25%; обід — 35%; полуденок — 20%; вечеря — 20%.

6. Недостатнє харчування та його наслідки. (Бесіда, повідомлення учнів). Наслідки недостатнього харчування: дистрофія, обмеження росту, затримка розвитку.

7. Ожиріння та його наслідки. (Бесіда. Повідомлення учнів).

8. Інфекційні хвороби кишково-шлункового тракту. (Повідомлення учнів).

III. Закріплення знань учнів. (Бесіда про правила харчування).

Правила харчування

1. Калорійність добового раціону має відповідати енергозатратам людини.

2. їжу необхідно готувати з доброякісних і різноманітних харчових продуктів, піддаючи її правильній кулінарній обробці.

3. До складу їжі мають входити всі потрібні харчові речовини (білки, жири, вуглеводи, вітаміни) в певних кількісних співвідношеннях.

4. Слід оберігати їжу від потрапляння в неї збудників хвороб.

5. їжа повинна мати добрі смакові властивості.

6. Харчовий раціон треба правильно розподіляти протягом дня.

7. їсти потрібно в умовах, які викликають позитивні емоції.

8. Необхідно додержуватись правильного режиму харчування.

9. Необхідно перед вживанням їжі мити руки.

IV. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему із підручника.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити