Уроки біології для 9 класів -

Людина
Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи
Порушення зору. Гігієна зору

Освітня мета: розкрити причини порушення функцій органу зору; профілактика косоокості; мотивувати правила гігієни зору; ознайомити з заходами першої допомоги при попаданні в око чужорідних тіл, лугів, кислот, при ударах і пошкодженні очей.

Основні поняття і терміни: короткозорість, далекозорість, астигматизм, косоокість, кон’юнктивіт.

Обладнання: таблиця «Будова ока», диктичний матеріал.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

І. Актуалізація знань учнів.

Головоломка «Терміни».

Весь час рухаючись за годинниковою стрілкою і пропускаючи однакову кількість букв у кільцях, прочитайте назви термінів і дайте їм пояснення.


Головоломка «Кільця. Плями»

У кола на кільцях правильно впишіть назви термінів, дайте їм пояснення.



Відповідь: жовта сліпа пляма.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Дуже часто нам доводиться бачити людей в окулярах. Для чого потрібні окуляри?

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Порушення зору. Короткозорість і далекозорість. (Розповідь вчителя з використанням таблиці).

2. Корекція недоліків зору окулярами і контактними лінзами. Косоокість. (Пояснення вчителя, робота учнів з підручником. Групова форма роботи.)

I група. Опрацюйте текст підручника про короткозорість. З’ясуйте причини короткозорості, ознаки хвороби, лікування та профілактику.

II група. Опрацюйте текст підручника про далекозорість. З’ясуйте причини далекозорості, ознаки хвороби, лікування та профілактику.

II[група. Опрацюйте текст підручника про косоокість. З’ясуйте причину косоокості, лікування та профілактику.

3. Створення діаграми Вена «Порівняльна характеристика короткозорості та далекозорості».

Вправи для очей (за методом Г. А.Шишко — У.Г. Бейтса)



4. Астигматизм. (Пояснення вчителя).

5. Гігієна зору. Профілактика короткозорості. Правила перегляду телепередач, роботи з комп’ютером. Шкідливий вплив тютюнового диму на функцію очей. (Пояснення вчителя з елементами бесіди).

Вправи для очей.

6. Перша допомога при пошкодженні очей (побутові та виробничі травми). Заходи захисту очей на виробництві. Освітлення виробничих приміщень. (Розповідь вчителя).

7. Успіхи науки в галузі хірургії очей і лікуванні очних захворювань.

а) Розповідь про роботу В. П. Філатова.

б) Створення шкіл-інтернатів, апаратів для читання; використання собак-провідників (допомога людям, що втратили зір).

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Дайте відповіді на запитання:

— Чому важливо, щоб робоче місце було добре освітлене?

— На якій відстані від ока треба розміщувати книжку під час читання?

— Чому шкідливо читати в транспорті?

— Чи можна читати лежачи?

— Як слід розташовувати джерело світла під час писання, малювання, креслення?

V. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему із підручника.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити